Loading...
TR

'Saya boleh buat laporan polis dan saman dia' - Chef Wan kesal diaib dan difitnah Instagram Puaka


Baru-baru ini, gambar lama Chef Selebriti, Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan, berpakaian seperti wanita dimuat naik di sebuah laman Instagram 'puaka', mencetuskan pelbagai reaksi netizen yang melemparkan komen-komen negatif. 

Bagaimanapun, Chef Wan tampil menjelaskan terdapat cubaan pihak yang tidak bertanggungjawab mahu mengaibkan dirinya dan beliau tidak teragak-agak mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap pengendali akaun 'puaka' tersebut. 

Mengulas mengenai gambar tersebut, Chef Wan menjelaskan dia banyak menerima mesej di Instagram berhubung perkara itu. Namun gambar fancy dress party yang dihadirinya itu adalah gambar 13 tahun yang lalu. 

Tegasnya, beliau berpakaian seperti itu kerana mengikut tema parti yang telah ditetapkan oleh penganjur. 

"Dah tema party to ‘Fabulous Drag’, lebih 300 tetamu yang datang disyorkan dress up.  Yang lelaki berpakaian sebagai perempuan dan yang perempuan sebagai lelaki.  Jadi ramai suami isteri atau pasangan yang hadir mengambil cabaran tersebut.  


"Saya datang dengan anak saya di sebelah tetapi telah di potong gambarnya.  Saya menang top 3 lagi,” tulis Chef Wan di Instagramnya.

Dalam pada itu, beliau kesal ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengorek cerita-cerita basi untuk mengaib dan memfitnah dirinya. 

"Saya boleh buat laporan polis dan saman dia nanti.  Dia lupa ketua polis negara tu semua boleh cari di lubang cacing mana pun si Puaka ini jika nak cari pasal dengan saya.

"Kau nak sebar fitnah dan macam-macam apa yg kau dapat? Jangan esok merengkok dalam penjara kesal kerana jadi batu api menghasut org lain!  I am capable to do that as u try to embarrased me in public!," tegas Chef Wan.  

Tambah Chef Wan, negara ini mempunyai undang-undang dan dia juga mempunyai bukti-bukti.


Sumber: Sinar Harian

About Cite Malaya

Powered by Blogger.