Loading...
SIL

Rejim Zionis Tembak Kepala Remaja Palestin. Puncanya Sangat MENGEJUTKAN

Rejim Zionis Tembak Kepala Remaja Palestin. Puncanya Sangat MENGEJUTKAN | Saya Luv Islam – Seorang remaja Palestin berusia 16 tahun ditembak jarak dekat di kepala oleh rejim Zionis. Hasil siasatan, puncanya amat mengejutkan dan buat ramai umat Islam marah. Baca dan kongsikan. Al fatihah =(

REMAJA MATI DITEMBAK DI KEPALA

Rejim pengganas Israel menembak mati seorang remaja Palestin di sebuah kampung di utara Ramallah, semalam.

Menurut Kementerian Kesihatan Palestin, Layth Abu Naeem berusia 16 tahun ditembak di kepala secara dekat oleh rejim itu yang memasuki kampungnya, al-Mugheir.

Abu Naeem meninggal dunia dalam perjalanan ke sebuah hospital di Ramallah.

Bapa saudaranya memberitahu, tentera sengaja bertindak kejam membunuh mangsa dari jarak dekat.

SEBAB REJIM ZIONIS TEMBAK

“Mereka boleh menangkapnya, mereka boleh mencederakannya, mereka boleh menembak kakinya. Tetapi rejim itu memang mahu membunuhnya. Peluru melintas di mata sehingga menembusi kepala,” katanya.

Tentera Israel selalu membunuh penduduk Palestin, dengan menuduh mereka cuba melakukan serangan tikam terhadap tenteranya.

TIDAK BERI ANCAMAN KEPADA ZIONIS PUN

Kumpulan hak asasi manusia berulang kali mengkritik rejim Tel Aviv kerana dasarnya menembak mati membunuh kerana sejumlah besar rakyat Palestin yang terbunuh di tempat serangan tidak menimbulkan ancaman serius kepada Israel.

Jumlah serangan Israel telah meningkat dengan ketara sejak Presiden AS Donald Trump, pada Disember 2017, mengumumkan keputusannya untuk mengiktiraf Baitulmaqids sebagai ibu negara Israel dan memindahkan kedutaan AS di Israel dari Tel Aviv ke bandar yang diduduki.

Peralihan dramatik dalam dasar Washington mencetuskan demonstrasi di wilayah Palestin yang diduduki, Iran, Turki, Mesir, Jordan, Tunisia, Algeria, Iraq, Maghribi dan negara-negara Islam lain. – Agensi

Sumber : Ismaweb

The post Rejim Zionis Tembak Kepala Remaja Palestin. Puncanya Sangat MENGEJUTKAN appeared first on SAYALUVISLAM.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.