Loading...
TR

'Itu sebenar pistol mainan RM48' - Buat gimik berpistol, pengantin lelaki terpaksa beri keterangan kepada polis


Beberapa hari yang lalu, viral di media sosial gambar seorang pengantin lelaki menyelitkan pistol mainan pada kain sampingnya kerana mahukan kelainan pada majlis perkahwinannya itu yang berlangsung pada Ahad lalu. 

Malangnya, gambar viral itu juga turut menarik perhatian pihak polis dan Muhammad Saiful Ikhsan Muzafar, 25, terpaksa memberi keterangan kepada anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak, semalam, lapor Harian Metro

"Ada menyesal sedikit, tetapi nak buat macam mana perkara sudah berlaku. Saya terpaksa lalui. Saya sudah memberi keterangan kepada anggota polis dari IPD Gombak malam semalam dan memberi gambar pistol berkenaan kepada polis dari Bukit Aman," katanya. 

Muhammad Saiful menjelaskan, pistol yang digunakannya itu sebenarnya adalah pistol mainan yang dibelinya dan telah dipotong dua. 

"Itu sebenarnya pistol mainan yang saya beli pada harga RM45 dan sudah dipotong pada bahagian hadapan supaya ia tidak kelihatan seperti pistol sebenar," jelasnya yang juga mendapat maklumat mengenai undang-undang berkaitan pemilikan pistol main dan di atas sebab itu dia memotong bahagian depan pistol mainan itu. 

Penyelia di sebuah kilang di Rawang itu berkata, gimik itu adalah ideanya sendiri yang mahu mencipta kelainan, tetapi tidak menyangka ia akan viral di media sosial. 



"Bila dah terjebak dengan urusan undang-undang ini, tidaklah mengganggu mood perkahwinan saya, cuma terpaksa berkorban masa untuk selesaikannya. 

"Sepatutnya perkara ini untuk majlis saya, tetapi apabila viral, ramai yang kata saya menolak adat dan untuk itu saya terima dengan hati terbuka kalau saya menganggu adat. 

"Keluarga, kawan-kawan ada juga menyindir saya selepas apa yang berlaku dan isteri pun reda saja selepas saya buat gimik itu. 

"Apa yang pasti, ini akan menjadi kenangan saya sehingga ke anak cucu dan saya akan pesan kepada mereka nanti supaya jangan buat begini," katanya. 

Sumber: Harian Metro

About Cite Malaya

Powered by Blogger.