Suka Lawan Perintah IBU. Lidah Gadis Ni TERPUTUS Dalam Kemalangan !!!

loading...
Suka Lawan Perintah IBU. Lidah Gadis Ni TERPUTUS Dalam Kemalangan !!! | Sungguh Allah Dan Rasulnya telah mengigatkan kita untuk tidak meninggikan suara kepada kedua orang tua, dengan kata lain seorang anak harus memenuhi perintah ibu bapanya selama bukan bertujuan maksiat.

Sekadar Gambar Hiasan.
Pernah berlaku dalam satu kejadian dimana seorang perempuan yang enggan untuk menuruti perintah ibunya setelah berjaya dalam hidup terputus lidah dalam sebuah kemalangan.
Kisahnya bermula dari si ibu yang sudah tua meminta untuk di hantar ke pasar menaiki kereta baru anaknya, namun si anak menolak dengan alasan sibuk kerja.
Dalam beberapa jam si ibu kemudian meminta tolong semula kepada anaknya untuk menghantarkannya kepasar namun si anak masih berkeras hati sehingga meninggikan suara pada ibunya.
Setelah beberapa hari si ibu meminta tolong , si anak menjawab dengan nada yang memperlihatkan kekesalan.
Pada suatu hari ketika dalam perjalanan kerja, hati si anak masih membuak buak sampai ia menggigit gigit lidahnya, tanpa sedar ia tidak melihat bonggol di hadapan dan terus melanggar sebuah kereta yang tepat berada didepatnya.
Akibat dari pelanggaran itu ia tergigit lidahnya ditambah lagi dengan dagunya yang terhantuk pada stereng kereta hingga mengakibatkan lidahnya terputus.
Ketika dalam perjalanan kehospital ia menjerit kesakitan dan tiba tiba perkataan tengkingan yang di ucapkan kepada ibunya bergiang giang di telinga, teringat semua kembali dengan apa yang dia ucapkan.
Dalam jagaan pihak hospital hatinya mulai merasa bersalah, kini ia tidak mampu makan dan minum jauh lagi untuk bercakap memohon maaf dan minta ampun.
Ibunya yang datang melihatnya, memanggil si anak namun sudah tidak menjawab, hanya linangan air mata yang keluar sebagai jawaban dan ia pun menghulurkan sehelai kertas yang bertulisan
“sakit lidahku terputus tidak sesakit hatimu ibu,maafkan aku anakmu,saya berjanji akan membayar kesalahanku pada ibu. wassalam anakmu”si ibu kemudian terus memeluk anaknya dengan penuh kasih sayang.
PS : Kisah ini diceritakan oleh seorang ustad dalam sebuah ceramah agama bertajuk “dosa berkata ah kepada ibu” yang di hadiri oleh penulis eberita.org .semoga kongsian ini menjadi pengajaran kepada semua. KREDIT EBERITA.

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close