Loading...
TR

'Saya tak dapat tahan air mata bila terpaksa lepaskan mereka' - Pengusaha luah rasa sedih kerana terpaksa tutup pusat jagaan warga emas


Susulan viral video dan gambar serta pendedahan yang dilakukan oleh empat bekas pekerja pusat jagaan warga emas yang mendakwa penghuninya didera, pengusahanya, Azrin Shala, 49, akhirnya akur premisnya terpaksa ditutup. 

Azrin berkata, Pusat Jagaan Warga Emas dan Terapi Fitrah miliknya di Taman Seremban 3, diarahkan tutup oleh JKM bagi membolehkan siasatan dilakukan. 

Dalam pada itu, Azrin memohon maaf kepada waris di atas apa yang berlaku dan mengakui sedih terpaksa berpisah dengan 12 penghuni warga emas berusia 65 tahun ke atas yang dijaganya selama ini. 

"Saya mohon maaf kepada waris atas apa yang berlaku dan terpaksa menutup pusat jagaan ini.

"Saya tidak menyangka begini pengakhirannya selepas enam tahun mengusahakan pusat jagaan ini. Mungkin itu yang dimahukan mereka (individu didakwa memfitnah beliau). 

"Saya membuka pusat jagaan untuk membantu menjaga warga emas sebaik mungkin seperti diamanahkan waris. Disebabkan perkara itu, waris juga terkesan. 

"Saya tidak dapat menahan air mata apabila terpaksa melepaskan mereka kerana hubungan kami sangat baik. Mereka juga menangis dan mendoakan masalah ini selesai dengan cepat," katanya. 

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Hal Ehwal Wanita, Keluarga dan Kebajikan Negeri Sembilan, Nicole Tan Lee Koon, enggan mengulas lanjut mengenai isu itu kerana tidak mahu mengganggu proses siasatan yang sedang dijalankan. 

Sumber: Harian Metro

LAPORAN BERKAITAN

About Cite Malaya

Powered by Blogger.