Loading...
TR

'Mamat sado (gay) tu menjerit dan menangis, tak dapat terima hakikat dia hidap HIV'


"Seorang kawan abang saya, yang merupakan gay meninggal dunia disebabkan penyakit HIV. Jadi, betullah info yang mengatakan bahawa gay berisiko tinggi untuk dijangkiti HIV dan sebab itu golongan ini tidak digalakkan menderma darah," demikian tulis Aqilah Arshad di Twitternya Isnin lalu. 

Tweet yang sekadar perkongsian biasa-biasa sahaja itu bagaimanapun menjadi topik perbincangan hangat di kalangan netizen yang kemudian turut berkongsi cerita mengenai isu yang sama. 

"There has been some cases juga saya dengar. Kakak saya Pegawai Kesihatan pernah beritahu kes tentang gay meninggal disebabkan HIV. Bukan seorang okey dan memang betul pun. Lebih-lebih lagi yang pergi parti gay itu, contohnya. Intercourse sama-sama lelaki, ingat tak ada risiko ke?

"Oleh sebab ramai yang bertanya macam mana golongan gay sangat berisiko tinggi dijangkiti HIV, saya kongsikan penjelasan dari kakak saya yang ada sedikit pengetahuan dalam bidang perubatan," katanya. 

Menurut kakaknya, golongan berkenaan amat mudah dijangkiti HIV kerana mengamalkan seks sejenis. 

"Bila main lubang belakang, dia orang yang tadah bontot itu senang luka. Bila dah ada permukaan yang luka, dia main dengan pasangan yang positif HIV, sekali main saja dah dapat HIV. 

"Kalau pasangan dia tak ada HIV, kemungkinan boleh kena sakit kelamin. Sebab lubang najis ini banyak bakteria yang tidak elok. Mungkin boleh kena sifilis atau gonorea," kata kakaknya. 


Sementara itu, seorang lagi netizen turut berkongsi cerita yang seumpamanya di mana penyesalan yang tidak sudah buat seorang lelaki ini apabila dia disahkan menghidap HIV. 

"Kawan saya pun ada cakap, memang real pun benda ini. Please be safe guys. Kalau kecewa sekali pun, janganlah jadi gay," kata Alyn (@inurazleen). 

"Hari itu, ada seorang mamat sado datang nak buat test HIV. Padahal dia dah buat di tempat lain, result positive. Tapi tak nak terima hakikat, dia datang lagi. 

"Sebelum cucuk jarum, dia dah takut-takut. Selepas check, keputusannya positif. Tergolek dia di depan pintu, menangis-nangis. 

"M.A di tempat aku tanya apa yang dia dah buat. Dia kata dia gay. Dia tak tahu dia dapat HIV macam mana. 

"Badan sado wey, menjerit, tergolek-golek depan pintu menangis-nangis. Selepas itu aku nampak dia duduk termenung di depan longkang, macam nak bunuh diri je muka dia. 




"Dia kata, "Tolong saya bang, saya menyesal". Itulah siapa suruh gay cucuk bontot. Entah macam manalah dia nak teruskan kehidupan dia. Menyesal tak sudah. Tetapi spesis ini sekarang memang dah banyak. Alasan mereka, kecewa dengan perempuan."

About Cite Malaya

Powered by Blogger.