Loading...
TR

'Lupakan saja impian menawan semula Putrajaya kerana UMNO masih pekak terhadap suara rakyat' - KJ


Ahli Parlimen Rembau berkata, UMNO boleh melupakan hasrat mereka untuk menawan semula Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) sekiranya masih menggunakan taktik lapuk dengan memainkan isu perkauman sebagai modal mendapatkan sokongan orang Melayu. 

Bekas Menteri Belia dan Sukan itu berkata, tidak dinafikan keresahan orang Melayu itu memang wujud berikutan pelantikan bukan Melayu sebagai Peguam Negara dan Ketua Hakim Negara. Tetapi isu berkenaan adalah isu kecil berbanding isu ekonomi, sosial dan lain-lain. 

"Sejak selesai pemilihan UMNO, apa yang parti saya buat? Main sentimen kaum, kutip tabung untuk mantan Presiden dan repeat (ulang) semula. 

"Tidak salah kita bersolidariti dengan Datuk Seri Najib Razak. Tetapi adakah itu sahaja UMNO 'baharu'? Sudah kena pukulan maut semasa PRU14, masih pekak terhadap suara rakyat," katanya di Twitter rasminya semalam. 

Menurut KJ, UMNO kini berada dalam dilema, tetapi pasti lingkup untuk tempoh 10-15 tahun lagi kerana usaha untuk bangkit semula adalah sukar. Namun, beliau percaya UMNO adalah parti untuk orang Melayu dan disebabkan itu beliau masih setia bersama UMNO. 

"Sebab itu saya masih bersama UMNO. Tetapi saya tak setuju dengan manifestasi rasis yang semakin wujud selepas pemilihan parti. 

"Saya tak lompat ke mana-mana (parti). Saya tetap bersama UMNO. Cuma saya nak perbetulkan rumah saya agar tidak kekal berwajah haluan kanan yang ekstrim dan rasis selama-lamanya. You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one," katanya.

Foto skrin: mStar Online

Foto skrin: mStar Online

About Cite Malaya

Powered by Blogger.