Loading...
TR

'Saya maafkan perbuatan isteri' - Suami


"Saya maafkan perbuatan isteri dan tidak menolak kemungkinan akan menarik semula laporan polis yang dibuat, namun undang-undang lebih 'kuat' daripada saya untuk menentukan nasib seseorang," demikian kata Muhammad Rizal Jusoh, 42, bapa kepada Muhammad Nur Rashdan, 19 bulan, maut dikelar ibu kandungnya, malam kelmarin. 

Dalam laporan Harian Metro, Muhammad Rizal menjelaskan dia akan mendapatkan nasihat dan pandangan dari sanak saudaranya, ini termasuk dari keluarga sebelah isterinya sama ada mahu membiarkan undang-undang menjatuhkan hukuman atau menarik semula laporan polis yang telah dibuat. 

Muhammad Rizal turut mengesahkan, isterinya bertindak mengelar leher anak mereka tanpa sedar dan menafikan dakwaan sesetengah pihak yang membuat spekulasi kononnya suspek sedar ketika melakukan perbuatan itu terhadap anak bongsu daripada tiga beradik berkenaan. 

"Sedangkan Allah SWT memaafkan umatnya, apatah lagi manusia biasa seperti saya. Hidup saya tidak lengkap tanpa dia (isteri) dan siapa yang hendak menjaga makan minum dua lagi anak, Mohamad Nur Rusyaidi, 7, dan Mohamad Rafiuddin, 5. 

"Dia memang tidak sedar kerana dia boleh tanya semula apa yang berlaku dan siapa yang bunuh Muhammad Nur Rashdan," katanya kepada Harian Metro

Dalam kejadian malam kelmarin, Muhammad Nur Rashdan, 19 bulan, maut dikelar suspek di kediaman mereka di FELDA Jengka 13, Maran. Mangsa meninggal dunia akibat kehilangan banyak darah. 

Menurut laporan sebelum ini, suspek mengelar leher mangsa sebaik sahaja selesai membaca Al-Quran di bilik lain. Suaminya hanya menyedari kejadian itu selepas terdengar suara jeritan lemah dari mangsa, sebelum datang memeriksa dan mendapati mangsa dikelar dan terus dibawa ke hospital. 

Suspek kini ditahan reman selama seminggu untuk membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. 

BERITA BERKAITAN:

About Cite Malaya

Powered by Blogger.