Loading...
TR

'Duit dia dan produk dia, hak dialah nak buat di mana' - Ramai netizen setuju dengan pandangan lelaki ini


PERINGATAN: GOLONGAN 'PEMBARIS' DILARANG BACA.

Ramai pihak yang menegur termasuk beberapa ilmuan agama, namun respon yang diterima pula amat mengecewakan apabila isu yang timbul tidak dijawab dengan jawapan yang sepatutnya. Jadi, harus bagaimana ingin menerangkan kepada tuan empunya badan agar beliau faham dengan masalah yang dibangkitkan itu?

Bak kata Imam Muda semalam, cara halus tak jalan, mungkin cara sinis boleh diterima. Justeru, lelaki ini tampil memberikan pandangannya berhubung isu pemilihan kelab malam Zouk sebagai tempat untuk pelancaran koleksi tudung artis berkenaan sehingga dikecam hebat netizen. 

NEELOFA launching tudung di Zouk. Come on guys, apa masalah dia? Hak dialah nak buat di mana. Duit dia, produk dia, yang korang duk sibuk kecam sana sini dah kenapa? Neelofa kot, successful entrepreneur, Air Asia Non Executive Director, takkanlah tak fikir? Takkanlah dia buat salah? Apa yang dia buat, betul okey. 

First, tempat yang dia pilih sah-sah tepat sebab zaman sekarang perempuan berhijab bebas. Ada orang cakap perempuan berhijab sekarang harus keluar tak malu-malu. So Neelofa di situ nak tunjuklah korang yang berhijab pun masih boleh ke club hokayy. 

Hello guys, bukalah pemikiran itu sikit. Pakai tudung itu bukan untuk mengikut ajaran Islam saja, kenalah ikut trend dan untuk pengetahuan korang, Zouk itu hall dia murah okey. Awal-awalnya Neelofa dan team dia nak buat di Dewan Serbaguna Haji Talib Semenyih, tetapi full sebab ADUN guna untuk program pilihan raya dan beberapa dewan harga sama seperti itu pun dah penuh. 

Neelofa dah kata kan, bajet dia ciput sebab sale tudung tak okey sangat tahun lepas. Korang fahamlah situasi dia. 

Second. Program menari untuk menang baucar fashion valet RM600. Korang tak fikir lagi sekali ke? Takkan korang nak buat program dikir barat dalam club? Atau program lain yang bersesuaian dengan wanita berhijab? Come on, very the old school guys. Yang datang nak join program itu hijabista kot? Femes-femes kot? Pakai tudung kot? Mesti nak menari tunjuk aset yang ada, terkinja macam Iqram baru kena dengan launching tudung Neelofa. 

Pemikiran korang bukan level Neelofa. Ini baru tepat dengan gelaran yang diberi, beauty with brain and dia hajjah kan. Dia lagi faham dari koranglah. Korang hajjah pun tak ada, setakat ulang alik solat di surau taman je, so diamlah. 

Akhir kata, mana-mana kawan-kawan saya yang berniaga itu, ini marketing paling berkesan okey. Biar orang bercakap, biar orang kritik, biar orang viral untuk tujuan promo produk korang. Cara menghalalkan niat, barulah berbaloi bayar kelas berpuluh ribu itu, baru berkesan. Bijak! Barulah betul Islam mengikut zaman, bukan zaman mengikut Islam! Nauzubillah. Barulah style bila jadi penunggang agama! Allahuakbar. 

Ya Allah, Kau jahilah kawan-kawan aku yang berniaga dari hatinya hitam dan gelap kerana mengejar kejayaan tanpa mengikut ajaranmu Ya Allah. Jadikanlah kawan-kawanku yang berniaga berjaya dengan mengikut syariatMu Ya Allah. Mengangkat sunnah kekasihMu Muhammad ke jalan yang diredhai. Amin. 

Sumber: Faiz Rahim

BERITA BERKAITAN:

About Cite Malaya

Powered by Blogger.