Loading...
Cite Malaya

Motosikal Dicuri..Lihat Bagaimana Cara Lelaki Ini Dapatkan Kembali Sangat PELIK !!!

Motosikal Dicuri..Lihat Bagaimana Cara Lelaki Ini Dapatkan Kembali Sangat PELIK !!! |Cara dukun atau bomoh memang kadang-kadang boleh buat banyak orang percaya. Walaupun musyrik , tetapi cara – cara dukun dalam menyelesaikan masalah pelanggannya boleh bikin banyak orang tak habis pikir.
Dan kali ini ada seorang dukun yang memilih menggunakan kaedah lebah untuk menemukan sebuah motor yang hilang.
Ternyata cara dukun ini benar – benar terbukti dimana motor yang hilang itu berjaya ditemui.
Lihat pada motor itu ada segerombolan lebah menempel di sebuah motor yang diparkir di space Kikima, Mbooni Sub County, Kenya.
Khabarnya motor yang hilang itu kepunyaan pemuda yang sebelumnya melaporkan kes kehilangan motornya ke seorang dukun. Si pemilik mengaku kehilangan motornya sejak tiga hari yang lalu.
“Seorang pemuda yang kehilangan motornya telah datang ke dukun dan meminta bantuan,” tulis media itu.
Dukun yang mengutus lebah untuk menemukan motor yang hilang itu ternyata benar – benar terjadi. Ribuan lebah itu menyerbu Pasar Kikima pada petang isnin dan terbahagi menjadi dua kelompok. Satu kelompok berebut motor dan sekelompok yang lain mengejar seorang lelaki yang disyaki pencuri.
“Lebah tampak mengerumuni bahagian depan motor meliputi handle, dashboard dan tangki minyak,” ujarnya.
Menariknya lagi , sekitar satu jam setelah seorang laki-laki datang dan mengaku pemilik motor itu tiba, lebah-lebah itu beredar.
Akan tetapi insiden itu dibantah oleh Polis, Patrick Mwanzia. Menurutnya hal itu terjadi kerana faktor alam dan kebetulan bukan kerana sihir. Terkait kes kecurian, pihaknya memang mendapat laporan kehilangan motor.
Sementara warga sekitar mempercayai lebah-lebah itu dikirim seorang dukun untuk menangkap pencuri.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.