Loading...
TR

'Sepupu saya maut akibat dilanggar pemandu mabuk' - Khairul


Seorang remaja perempuan berusia 15 tahun dilaporkan meninggal dunia akibat dilanggar sebuah kereta yang dipercayai dipandu oleh pemandu mabuk. 

Menurut ahli saudara mangsa, Khairul, kejadian yang menimpa sepupunya itu, Nor Syezliana, berlaku di Kampung Degong, Rantau Panjang. Namun tidak dinyatakan tarikh dan waktu kejadian. 

"Al-fatihah... Hari ini sepupu aku kena langgar oleh pemandu mabuk. Umur dia (mangsa) 15 tahun. Ahli keluarga saya sudah kena, berapa ramai lagi mati (gara-gara) kes (pemandu) mabuk ini?

"Susah payah orang tua membesarkan anak dia. Tetapi kamu (pemandu mabuk) mudah saja membunuh anak dia. 

"Berapa ramai lagi ahli keluarga yang akan menjadi mangsa kes pemandu mabuk ini? Hari ini keluarga saya (kena), esok lusa mana tahu keluarga anda pula. 

"Aku tak kisah kamu nak minum sampai 100-200 botol. Tetapi bila kau bunuh sepupu aku, apa ahli keluarga dia rasa? Apa kau rasa kalau orang buat balik kat anak bini atau ahli keluarga kau? Apa nak jadi dengan Malaysia sekarang," luah Khairul.



Sejak kebelakangan ini, kes kemalangan membabitkan pemandu mabuk yang menyebabkan kematian semakin meningkat. 

Netizen menggesa pihak berwajib mengambil tindakan tegas terhadap pemandu mabuk agar kejadian seperti itu tidak berulang lagi.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.