Loading...
TR

'Setahun sekali dapat merasa KFC' - Ramai netizen menangis part tray KFC terjatuh


Apabila kita sudah berada di 'atas', jangan pernah lupa bahawa kita pernah berada di 'bawah' suatu ketika dahulu. Begitu juga dengan pengorbanan ibu bapa dalam menjaga dan mendidik kita dari kecil sehinggalah dewasa. 

Perkongsian mengenai kisah setahun sekali dapat merasa makanan Kentucky Fried Chicken (KFC), benar-benar mengusik hati netizen. Cerita yang ringkas, tetapi membawa erti yang mendalam, lebih-lebih lagi kepada mereka yang pernah merasai situasi yang sama. 

Oleh yang demikian, hargailah ibu bapa anda. Jangan pernah dilupakan jasa pengorbanan mereka. Semoga perkongsian dari Shamxy Kamal memberi manfaat kepada kita semua. 

PENGALAMAN aku yang paling tidak boleh dilupakan, tentang KFC masa aku sekolah rendah. Bayangkan ibu bapa aku membesarkan lapan orang anak dengan gaji yang tidak seberapa.

Satu hari itu, my dad tiba-tiba ajak kami semua makan di luar. Rupa-rupanya makan di KFC. Boleh dikira setahun sekali dapat merasa KFC. 

Sampai di KFC, my dad pun order macam biasa. So selesai semua, meal kami dalam dua tray jugalah. Aku punya teruja nak tolong my dad angkat satu tray. Lucky aku tolong angkat tray yang set asing sebab dekat my dad punya tray set yang berbucket. 

Jalan punya jalan, nak sampai dekat dengan meja makan, POP!! Aku terjatuh dan semua meal bersepah. Okey, masa itu memang aku menangis. Yelah, sakit. Tapi apa yang lagi menyakitkan, aku tak perasan meal yang aku bawa itu set untuk my dad and mom. 

My dad just biarkan kami adik beradik makan sementara dad and mom just makan mashed potatoes dan coleslaw sahaja. Bila dapat merasa KFC lagi? Setahun lagi pun belum tentu.

So bila aku dah besar dan bekerja, aku tak pernah terlupa belanja keluarga aku makan besar setiap kali gaji. Diorang dah berkorban untuk melihat anak-anak diorang makan dengan happy. So it's my turn to make them happy. 

Sumber: Shamxy Kamal

About Cite Malaya

Powered by Blogger.