Loading...
TR

'Ngko ni apahal? Kau tak puas hati apa dengan aku?' - Pondan berang ditegur masuk tandas wanita


Isu transgender semakin hari semakin hangat diperkatakan dan isu ini  juga menjadi polemik sidang menteri. Para pendakwah juga telah memainkan peranan masing-masing menegur isu ini. 

Sebelum ini, di media sosial kecoh mengenai pondan yang dikatakan memasuki surau wanita. Netizen sekeras-kerasnya mengutuk perbuatan ini kerana pondan terbabit dikatakan tidak memikirkan batas aurat kaum wanita yang lain.

Terbaharu, kecoh pula di Twitter seorang pondan diceritakan telah memasuki tandas wanita. Pada mulanya Atengsepet menyangkakan pondan tersebut adalah seorang wanita, tetapi dia mula terkejut apabila mendengar pondan tersebut menjawab panggilan telefon. Berlaku sedikit pertelingkahan antara Atengsepet dan pondan tersebut. Walaubagaimanapun, tindakan Atengsepet disokong oleh wanita-wanita lain yang berada di dalam tandas ketika itu.

BERTEKAK dengan spesis Sajat kat toilet Aeon Tebrau. Mula tak perasan, sekali dia jawab panggilan telefon, berderau darah. Aku selamba jerit. 

“Apahal tandas perempuan ada perempuan berhalkum?!" 

Dia boleh datang kat aku tunjal-tunjal bahu aku. Ayat sebiji mcm Sajat. 

“Eh ngko apahal?”

Dia duk repeat-repeat ayat yang sama. Aku pun bertekak sambil buat style patah tulang, gaya sotong. Hahahah! Dia marah sebab satu toilet tu backup aku. Cina, India, Melayu semua suruh dia keluar.
Dia nak call geng dia masuk toilet duhhh. Hahahaha. Part lawak.

Tengah dia nak call, handphone dia jatuh dalam baldi makcik cleaner tu. Hahahahahaha! Ngam-ngam tunduk nak amik handphone, heels dia patah. Terpelecok terduduk atas lantai. Makcik cleaner angkat bahu, tunjuk papan “Awas Lantai Licin”. Hahahahaha!

Tapi aku tak gelak pun. Orang lain yang gelak. Aku tengok saja sambil lap tangan dengan tisu. Selepas itu kawan dia spesis yang sama masuk.

“Ya Allah baby! Kenapa ni?”

Aku terus sound, "Oih Islam ke?" Hahahahaha! Dia terus bangsatkan aku, celakakan aku. Tiba-tiba tandas jadi ramai tengok drama ini. Aku punya malas nak melayan, aku nak blah. Sempat jugalah aku sound.

“Korang ni jadi perempuan pun tak lawa, jadi jantan pun tak hensem. Lebih baik jadi jantan. At least Allah tak laknat." 

Lepas tu ada akak tu sambung.

“Elok jadi alas kaki. Boleh kami pijak-pijak lap taik.”

Hahahahaha! Dua ekor pondan ini keluar langgar bahu aku bai. Punyalah Tuhan nak tunjuk. Heels apok tu patah lagi sebelah. Hahahahaha! Nah apa lagi, dia buka terus kasut dia.

Itu baru kat toilet. Kalau aku jumpa spesis bodoh ini kat surau, sumpah aku balut terus jibake ini dengan telekung, ikan toncet atas bawah pakaikan celak siap-siap.

Sorrylah, asalnya aku nak cakap elok-elok dengan dia. Tapi aku terkejut masa dia jawab handphone. Hahahaha! Tapi sumpah weh, dia punya marah sebiji macam Sajat. 

“Ngko ni apahal? Ngko ni apahal? Kau tak puas hati apa dengan aku?”

Rupanya ada makcik dah tegur kau, kau buat batu je. Nah, ngamlah tu. Bertembung dengan perempuan tulen jenis batu mcm aku. Baru ada akal.

Kalau dah bercelaru sangat jantina tu, eloklah spesis ni masuk tandas OKU. Kau pengkid ke, mak nyah ke, kalau dah celaru jantina, masuk je kat toilet OKU. Tak ada siapa marah.

Hmm. Dah terbukti dia bukan perempuan tulen. Lelaki tulen pun selalu kalah bila bergaduh dengan perempuan. Inikan pula perempuan tulen gaduh dengan perempuan jadian.


Teruskan sokong LGBT! Dah jadi macam ni, datang kat aku. Aku nak tepuk kepala sekor sekor! Jangan sampai Allah turunkan azab macam zaman Nabi Luth, baru ada akal.




Sumber: Atengsepet

About Cite Malaya

Powered by Blogger.