Loading...
TR

(Video) Guru dipecat kerana tampar pelajar sehingga meninggalkan kesan tapak tangan


Seorang guru di timur China telah dipecat selepas dia berulang kali menampar pipi pelajar lelaki dengan kuat sehingga meninggalkan kesan tapak tangan di pipi kirinya, lapor Daily Mail.

Guru terbabit yang mengajar di Sekolah Menengah Suyu dilaporkan menghukum pelajar berkenaan kerana bercakap dengan rakannya ketika sesi pembelajaran, pada Selasa lalu. Guru terbabit menampar pipi pelajar itu sebanyak 12 kali. 

Pelajar berkenaan yang dikenali sebagai Xiaochen, cedera dan mengalami gegaran otak serta kesan tapak tangan guru berkenaan di pipi kiranya dihantar ke hospital berdekatan untuk mendapatkan rawatan. 



Video selepas kejadian itu yang dimuat naik Beijing Times menunjukkan Xiaochen terbaring di katil Hospital Perubatan Cina Suqian, pada Rabu. 

Jelas kelihatan kesan tapak tangan yang masih merah di bahagian pipi kirinya. Mangsa memberitahu media, dia didenda selepas guru terbabit mendapati dia berbual dengan rakannya dalam kelas. 

Xiaochen ditarik keluar dari kerusinya sebelum ditampar sebanyak 12 kali di hadapan rakan-rakan kelasnya. 

Menurut salah seorang rakan sekalas mangsa berkata, guru terbabit gagal mengawal kemarahannya dan telah menampar seorang pelajar perempuan sebelum Xiaochen menjadi mangsa seterusnya. 



Pemeriksaan hospital mendapati, mangsa cedera di bahagian telinga kiri, mengalami gegaran otak dan beberapa lagi kecederaan lain, termasuk hilang upaya pendengaran untuk sementara waktu. 

Kejadian itu dilaporkan kepada pihak Kementerian Pendidikan dan keluarga Xiaochen turut membuat laporan polis berhubung kejadian itu. Pihak sekolah pula bersetuju untuk membayar segala kos perubatan Xiaochen. 

Pihak sekolah juga mengambil tindakan memecat guru terbabit dan mengurangkan pemberian bonusnya. Tidak dapat dikenal pasti sama ada polis akan mendakwa guru berkenaan atau sebaliknya.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.