Loading...
TR

'Penyangak ni rembat phone aku' - Mangsa viralkan gambar selfie suspek


"Penyangak muka macam J**o ayam ini rembat phone aku di area Setiawangsa kelmarin," demikian tweet seorang pengguna Twitter yang meminta bantuan netizen mengesan individu yang mencuri telefon bimbitnya. 

Dalam kejadian jam 10.30 malam Rabu, Omar Othman berada di sebuah restoran makanan segera di Setiawangsa menyedari telefon bimbitnya jenama Xiaomi Redmi Note 4 telah hilang. 

"Puas saya mencari, tetapi tidak dijumpai dan disyaki telah dicuri orang. Saya telah menghubungi (telefon saya) beberapa kali, tetapi (talian) tiada dalam servis. 

"Semasa saya menggunakan telefon bimbit baru untuk membuka iCloud, saya mendapati ada beberapa gambar dan lokasi orang yang mencuri telefon bimbit saya termasuk gambar suspek mengeluarkan kad sim dan casing telefon bimbit tersebut," tulis Omar dalam laporan polis yang dibuat pada hari ini di Balai Polis Hulu Kelang. 

Omar juga meminta bantuan dari warga netizen yang mengenali lelaki itu tampil memberikan maklumat agar suspek dapat ditahan. 


"Siapa kenal lelaki ini boleh bagi detail. Masa dia selfie itu, location upload dia di Keramat Dalam. Come'on orang Keramat atau Setiawangsa, tolong saya," tulisnya. 

Omar juga berkongsikan beberapa akaun media sosial suspek yang dikenali sebagai Syahrul. Juga ada beberapa rakan Omar menghantar mesej dan meminta suspek memulangkan telefon bimbit Omar. 

Laporan polis yang dibuat oleh mangsa hari ini di Balai Polis Hulu Kelang

Difahamkan, suspek masih belum memberi sebarang respon dan dua akaun media sosialnya masih aktif. 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.