Loading...
TR

Bertengkar kerana tabiat suspek suka hisap vape


Siasatan pihak polis berhubung kes kematian seorang penuntut Kolej Vokasional Port Dickson (KVPD) pada malam kelmarin mendapati, mangsa dan bekas teman lelakinya dipercayai bertengkar berkaitan tabiat suspek menghisap rokok elektronik (vape). 

Lapor Harian Metro, pertengkaran mengenai vape itu antara faktor suspek berang dan bertindak mencekik Nur Alya Damia Hairi, 19, selama beberapa minit sehingga hilang nyawa dan mayatnya dicampak di tepi jalan. 

Difahamkan, suspek yang berusia 19 tahun itu baru sahaja berpisah dengan mangsa beberapa minggu lalu sebelum bertemu semula pada malam kejadian untuk berbincang mengenai hubungan mereka. 

“Ketika bertengkar di dalam kereta, mangsa dikatakan mengugut suspek untuk memberitahu ibu bapa lelaki itu mengenai perhubungan mereka, selain tabiatnya menghisap vape tanpa pengetahuan orang tuanya.

“Suspek yang marah kemudian hilang kawalan lalu mencekik leher mangsa selama beberapa minit sebelum menyedari hidung mangsa berdarah dan dia sudah tidak sedarkan diri.

“Lelaki itu dipercayai panik dan kemudian menolak mangsa keluar dari keretanya dan terus pulang ke rumah sewa,” kata sumber Harian Metro.

Terdahulu, mangsa dilaporkan keluar dari rumah sewanya dan dijemput oleh suspek dengan menaiki Proton Wira untuk pergi ke satu lokasi yang berdekatan dengan perumahan itu. 

Pada jam 10.30 malam, mayat Nur Alya Damia ditemui oleh seorang penduduk di tepi jalan sebelum melaporkan penemuan yang tidak dijangka itu kepada pihak polis. 

Susulan kejadian itu, polis berjaya mengesan dan menahan bekas teman lelaki mangsa, 15 minit selepas penemuan mayat mangsa. Suspek ditahan di rumah sewanya, kira-kira satu kilometer dari lokasi mayat mangsa ditemui. 

Suspek ditahan reman selama tujuh hari bermula semalam bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana mebunuh. 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.