Loading...
TR

Remuk Myvi ditimpa TV yang dibaling dari tingkat atas


BIADAP! Tindakan individu yang tidak bertanggungjawab membaling televisyen dari tingkat atas pangsapuri menyebabkan sebuah kereta penghuni di bangunan itu mengalami kerosakkan, lapor Harian Metro

Kejadian yang berlaku di sebuah pangsapuri di Taman Seri Intan, Ampang itu disedari oleh pemilik kereta Perodua Myvi itu pada jam 12 tengah hari semalam. 

Televisyen yang dianggarkan beratnya hampir 10 kilogram itu bagaimanapun tidak mengenai orang awam, namun merosakkan bahagian hadapan kereta mangsa. 

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata, pihak pengurusan pangsapuri berkenaan ada membuat aduan berhubung kejadian itu pada jam 12.50 tengah hari. 

"ketika kejadian, ada petugas pihak pengurusan berada di kebun berhampiran pangsapuri berkenaan sebelum dia menyedari ada objek iaitu televisyen dibuang dari tingkat atas dan terkena pada kereta Perodua Myvi.

"Kami mengambil keterangan daripada pemilik kereta berkenaan dan mendapati pemilik televisyen berkenaan adalah penghuni di tingkat 13 blok pangsapuri terbabit," katanya. 

Berdasarkan keterangan pemilik televisyen berkenaan, dia meletakkan televisyennya itu di depan rumah kerana sudah rosak dan mahu membuangnya. 

"Televisyen itu diletakkan di depan rumah sejak tiga minggu lalu kerana ketika dia mahu membuang televisyen berkenaan, ia menghempap kakinya menyebabkan hanya diletakkan di depan rumah.

"Pemilik televisyen itu memaklumkan dia tidak mengetahui individu yang membuangnya ke bawah. Siasatan lanjut dijalankan pegawai penyiasat mendapati tiada saksi melihat kejadian itu dan tiada kamera litar tertutup (CCTV) di lokasi kejadian,” katanya.

Dalam kejadian Januari lalu, seorang kanak-kanak lelaki maut akibat dihempap kerusi pejabat yang dibaling dari tingkat 21 di sebuah pangsapuri di Flat PPR Seri Pantai, Pantai Dalam, Kuala Lumpur. 

Mangsa ketika itu sedang berjalan bersama ibunya, secara tiba-tiba dihempap kerusi tersebut sehingga menyebabkan kepalanya terbelah dua. 


BERITA BERKAITAN: 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.