Loading...
TR

'Muka dan kepala aunty saya dipukul, dipijak seperti anjing' - Wanita cedera diragut 2 penyamun


Peratusan kes jenayah semakin membimbangkan. Kejadian jenayah berlaku di mana-mana sahaja dan kebanyakkannya adalah bermotifkan wang ringgit. Masyarakat terutamanya golongan wanita perlu sentiasa berwaspada dan sentiasa berteman khususnya apabila berada di tempat yang sunyi serta jauh dari orang ramai.

Kejadian yang berlaku di Sabah semalam perlu dijadikan ikhtibar oleh masyarakat. Tracy Jacklyn Alphine menasihati orang ramai supaya lebih berhati-hati kerana satu kejadian yang menyedihkan menimpa ibu saudaranya.
Ibu saudaranya telah disamun oleh dua orang penyamun. Ketika kejadian, ibu saudaranya duduk di dalam kereta sementara menunggu nenek Tracy selesai sembahyang di gereja. Salah seorang penyamun terbabit sudah ditangkap oleh orang ramai, manakala seorang lagi sempat melarikan diri. Kes ini masih di dalam siasatan pihak polis. 

Bukan sahaja beg dan telefon bimbit dirampas oleh penyamun tersebut, malah ibu saudaranya telah dipukul, dipijak muka dan kepala. Tracy juga meminta orang ramai supaya tidak menyebarkan video ibu saudaranya kerana telah menampakkan aurat ibu saudaranya itu. 

HELLO  gais. Kelmarin sekitar jam 9.30 pagi di Sacred Heart parking area kawasan gereja, aunty saya tidur di dalam kereta sementara menunggu nenek saya habis sembahyang. Aunty saya adalah muslim sebab tu dia menunggu  di dalam kereta. 

Ketika kejadian ini berlaku, kereta berkunci. Aunty saya telah diragut oleh dua org penyamun. Dua orang penyamun ni mengugut aunty saya supaya membuka pintu kereta, kalau tidak, dia  akan bunuh aunty saya. 

“Kau buka pintu ni, kalau tidak, saya bunuh kau.” 

Tetapi aunty saya tetap tidak membuka pintu. Salah seorang penyamun menumbuk cermin kereta di tempat duduk belakang dan membuka pintu. Selepas itu dia menarik aunty saya keluar dari kereta.  Aunty saya juga dipukul seperti anjing dan mereka memijak muka dan kepala. Aunty saya juga ditumbuk muka dan kepala dan diperlakukan seperti binatang. Tudung aunty juga ditarik oleh penyamun dan dibawa lari bersama handphone dan beg.

Aunty saya teriak meminta tolong (security pun nampak actually tapi diorang sendiri cakap diorang takut sebab security dia PEREMPUAN). Aunty saya berlari sehingga di Chan Furniture sebelah jalan. Orang di sana yang menolong menangkap salah seorang penyamun. Seorang lagi penyamun telah melarikan diri melalui longkang. Finally beg aunty saya dapat balik. Tapi handphone dia tidak dapat dikembalikan kerana salah seorang penyamun tu sudah bawa lari masuk ke longkang. Thank you orang-orang Chan Furniture.

Orang-orang  yang ada di sana kelmarin kalau ada ambil video tolong jangan  sebarkan kerana Aunty saya cakap dia malu sebab auratnya nampak. Aunty saya memang seorang yang menjaga auratnya. 

Kes  masih dalam siasatan.  Salah seorang sudah ditangkap mustahil ekornya tidak dapat kan. Boleh pulak dalam masa yang sama penyamun yang ditangkap tu bagitahu dia tolong pegang beg aunty saya. 

Dua orang yang tolong tangkap penyamun pun thank you. Walaupun kami tak kenal kamu, tapi kamu pun berkorban untuk tolong kelmarin. Sudah banyak kes begitu berlaku di kawasan sana. Jadi, ni la penyamun-penyamun  yang dikehendaki.  Kemana pun kita pergi, kita mesti berhati-hati terutamanya perempuan.  Walaupun duduk di dalam kereta pun mereka boleh pecahkan cermin, jadi sudah tidak selamat.  

Penyamun tu bagitahu pihak polis “saya fikir dia cina.” Apa kena mengena dengan cina!!!

About Cite Malaya

Powered by Blogger.