Loading...
TR

'Isteri aku baru anak seorang tapi badan dah barai, aku sedih min' - Confession lelaki ini buat golongan wanita bengang 100%


Hasrat nak minta pendapat warga Kisah Rumah Tangga (KRT), namun lelaki ini dikecam teruk kerana membanding bezakan isteri dengan bekas teman wanitanya hanya kerana fizikal kedua-duanya berbeza selepas mendirikan rumah tangga di mana si suami berasa 'menyampah' dengan isteri yang dilihat selekeh dan 'longgar'. 

Sebab itulah orang selalu memberikan nasihat, berkahwin jangan bertuhankan nafsu, tetapi berkahwin dengan niat yang jujur dan ikhlas serta sudah bersedia mendirikan rumah tangga dengan wanita pilihan. Tiada gunanya suami merungut mengenai fizikal isteri selagi si suami tidak membantu pasangannya. 

SALAM min. Apa nak buat kalau isteriku baru melahirkan satu anak, tetapi dah mula gemuk. Paha dan punggung menggerutu, payu dara jatuh, yang itu (alat kelamin) langgar. 

Aku bukannya apa min, aku tak tahu dah nak buat apa. Aku suruh isteri aku diet, tetapi dia tak nak dengar. 

Semalam aku pergi Tesco, terjumpa dengan bekas kekasih aku. Sekarang dia berstatus janda anak tiga, suaminya dah meninggal dunia. Fuhh lawa! Slim saja badannya. Anak dah tiga tetapi badan boleh slim. 

Berbeza dengan isteri aku yang baru anak seorang sahaja, tetapi dah barai. Serius aku sedih dan sampai sekarang aku teringat-ingat pada bekas kekasih aku tu.


Bagaimanapun, tampil seorang pengikut KRT 'memberus' confessor dengan ayat-ayat yang sangat pedas untuk dihadam, apakah wajar seorang suami mempertikaikan fizikal isterinya selepas berkahwin atau melahirkan anak?

MEMANGLAH bekas kekasih kau lawa, suami dia dah meninggal. Kau kena mati dulu baru isteri kau lawa balik. Sebab suami tak guna macam kau inilah yang menyusahkan dan merosakkan badan isteri. 

Perempuan kalau tak ada anak pun, tanpa suami tak guna, senang saja dia nak melawa. Apa dia makan, anak-anak semua ikut. Tak payah nak ikut suami complaint ke, cerewet ke nak makan itu ini. Ikut dia nak diet macam mana. 

Apa isteri minta tolong, anak-anak biasa patuh. Senang dia nak bersenam sekejap, buat facial ke, jaga badan elok-elok. Kalau ada suami? Suami lagi bodoh tak guna dari anak-anak yang makin besar, makin belajar macam-macam. 

Lelaki jenis tak guna bila dah jadi suami, semakin tua semakin bangang. Pinggan tak reti basuh, baju sendiri tak reti urus, tuala campak sana sini, hatta nak cedok nasi sendiri pun dah jadi terencat tak reti. 

Itu belum lagi jenis pakej tak reti cari duit, makan duit isteri. Sebab itu kalau ikut graf saintifik berdasarkan pemerhatian persatuan bawang, makin tak guna seorang suami, makin selekehlah isteri dia. Inferens dia sebab suami tak guna, perlu penjagaan seperti atuk nyanyuk, lagi menyusahkan dari menjaga budak cacat. 

Jadi konklusinya, nak isteri lawa, kau sebagai suami kena menjadi seorang suami yang berguna dulu atau kau kena gantung diri kau di pokok ceri.


About Cite Malaya

Powered by Blogger.