Loading...
TR

Anak angkat tak guna, kebas RM20,000


Seorang pengusaha kantin mengalami kerugian RM20,000 selepas dianiaya oleh anak angkat yang dikutipnya dari tepi jalan. Mangsa yang pada awalnya bersimpati dengan mangsa yang hidup sebagai gelandangan, juga menyediakan rumah sewa buat lelaki itu. Malangnya, lelaki itu tergamak mengambil kesempatan dengan memukau mangsa. 

Menurut tweet yang dimuat naik oleh seorang lelaki yang merupakan tunang kepada anak perempuan mangsa, lelaki itu kini telah menghilangkan diri namun masih cuba mendapatkan wang dari mangsa, malah mengancam keselamatan keluarga mangsa. 

ASSALAMUALAIKUM, salam Jumaat. Minta kerjasama daripada semua. Kalau ada nampak jantan tak guna dalam gambar ini, beritahu aku. 

Dia ada ilmu pukau dan sekarang ini mangsa keadaan adalah keluarga tunang aku, hilang RM20,000 hasil niaga. Minta berhati-hati dan tolong viralkan. Area Kulai. 

Ceritanya begini. Lelaki dalam gambar itu sebenarnya budak gelandangan, tak tahu asal usulnya dari mana dan mak tunang aku terjumpa dia di tepi jalan. Disebabkan terlampau baik hati, mak dia kutip lelaki ini dan dijadikan sebagai anak angkat. 

Apabila dah dikutip menjadi anak angkat, mak dia dah mula sewakan rumah untuk anak angkatnya. By the way, keluarga tunang aku berniaga di kantin sekolah. 

Hampir tiga bulan dia bekerja di situ dan mak tunang aku semakin hari semakin berubah menjadi pendiam. Tetapi semua tak perasan lagi sebab diorang rasa mungkin mak kepenatan atau something else. 

Sampai di satu tahap, mak dia balik then duduk diam termenung seorang diri. Paling sedih bila mak dia sebulan langsung tak senyum dan kurang bercakap. Korang tak rasa pelik ke bila mak korang tiba-tiba jadi seperti itu? 

Semakin hari, perkara ini menjadi semakin serius. Jadi instint seorang anak terhadap ibunya, bila duit sebanyak RM20,000 lesap begitu sahaja. Rupanya lelaki itu yang menjadi dalang semua hal ini.

TUnang aku hantar mak dia pergi berubat dan benar, orang yang merawat itu kata mak dia kena pukau. Hampir sebulan mak dia dipukau dan baru dapat tahu. 

Selama ini lelaki itu menggunakan mak dia untuk mencuri duit beribu-ribu sampai kantin hampir bangkrap dan benda yang paling tak masuk akal, diorang dah buat laporan polis tetapi polis tak terima. Walaupun perkara ini memang tiada dalam akta tetapi ini soal keselamatan. Diorang dalam bahaya. 

By the way, lelaki itu sekarang masih mengacau keluarga tunang aku dan dia masih nak menggunakan cara yang sama untuk mencuri duit beribu-ribu sebab dia makin marah bila dia dah kena buang kerja. 

Sebab itu sekarang ini dia hilang entah ke mana. Tetapi aku tahu dia masih berada di kawasan Kulai lagi sekarang. 

So guys, tolong berhati-hati dengan lelaki ini. Kalau ada ternampak dia, tolong beritahu aku. Sekarang ini dia ugut dan mengancam keluarga tunang aku. Lelaki ini nak menculik, nak memusnahkan keluarga tunang aku dan segala benda yang bodoh. 

Kesimpulannya, jangan terlalu baik dengan orang yang kita tidak kenali. Kita tidak tahu mereka siapa dan akhirnya terkena begini. Anggaplah kejadian ini satu pengajaran. Itu saja. Terima kasih. 

Sumber: Fakhrun

About Cite Malaya

Powered by Blogger.