Loading...
TR

Padah tiru aksi video viral, bapa menyesal anaknya mengalami kecederaan serius pada tulang belakang


Padah mencuba aksi berbahaya dalam video viral, seorang bapa secara tidak sengaja menyebabkan anak perempuannya berusia dua tahun terjatuh dan mengalami kecederaan serius di bahagian tulang belakang, lapor South China Morning Post

Dalam kejadian itu, si bapa yang cuba melakukan aksi berbahaya itu dengan melambung anaknya ke atas namun gagal menyambutnya. Akibatnya, mangsa terjatuh dan kepalanya terhentak di lantai, menyebabkan kecederaan yang serius pada tulang belakangnya. 

Doktor Wu Ji dari Hospital Kanak-Kanak Wuhan berkata, "Mangsa tidak dapat menggerakkan seluruh badannya terutama kedua-dua belah tangannya. 

Difahamkan, si bapa yang tidak didedahkan namanya itu cuba meniru aksi dalam video viral yang ditontonnya di mana seorang lelaki melakukan aksi tersebut pada anak perempuannya yang kemudian 'mendarat' dan duduk dengan sempurna di tangan bapanya.


Tidak diketahui sama ada mangsa akan pulih sepenuhnya, namun memberi amaran kepada orang ramai agar tidak meniru aksi-aksi berbahaya seperti itu pada kanak-kanak. 

"Jika dia pegang tangan anaknya terlalu longgar, ia akan menyebabkan anaknya terjatuh. Jika terlalu kuat, tangan anaknya boleh terkehel," kata doktor. 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.