Loading...
TR

'Mesti Driver Grab tu rasa bersalah, hahaha!' - Kisah kelakar keluarga ini naik Grab buat netizen terhibur


Satu serangga yang telah diberikan namanya sendiri, namun apabila terbang ia dipanggil babi. Pastinya sudah terlintas di fikiran nama serangga berkenaan, bukan? (Hahaha!) 

Kisah kelakar lelaki ini bersama keluarganya menggunakan perkhidmatan Grab membuatkan netizen rasa kelakar dan bebenangnya itu telah dikicau lebih 7,000 kali di Twitter. 

PENGALAMAN naik Grab yang memang tak boleh lupa. Aku, abang, Iman dan ibu naik Grab dari Fahrenheit nak balik ke rumah. Abang duduk di depan, aku, ibu dan Iman duduk di belakang. 

Awal perjalanan itu, perjalanan okey saja walaupun jalan sesak, biasalah kawasan Bukit Bintang. Kemudian, tiba-tiba ibu seperti takut. 

"Eee angah (aku). Alaa macam mana ni? Tengok tu?" kata ibu. 

Iman tanyalah kenapa dengan ibu dan ibu tunjuk kerusi depan, ada lipas besar! Bukan lipas yang biasa ada dalam kereta tetapi lipas yang besar tu! 

Aku dan Iman macam tenang lagi tetapi badan dah keras, geli gila kot? Tapi ibu akan jerit, "Iii.. Eee.. Iiii.. Aaaaa" setiap kali lipas itu bergerak. 

Driver itu macam dah perasan. Tetapi jalan tengah jem, nak buat macam mana kan? Hadap sajalah. Sekali benda paling ekstrem berlaku. 


LIPAS TU TERBANG LA WEHHHH!!! 

Ibu, Iman dan termasuklah aku sendiri menjerit! Hahahaha! Time ni kelakar sikit. Tak sikit kot, kelakar gila. Dahlah jalan jem, nak pergi tepi pun tak boleh. Abang dah segan dah duduk depan. 

Driver itu macam dah cemas, kitorang dah macam apa kat dalam kereta tu. Semua duk tutup kepala, goyang-goyang kaki tak nak lipas itu melekat. Hahahaha! 


Lipas durjana itu tiba-tiba terbang di tingkap. Ibu cepat-cepat buka tingkap nak bagi lipas itu keluar. Lipas itu keluar, tetapi semasa ibu nak tutup balik tingkap, lipas itu masuk balik la haihhh kak limah! Ibu menjerit balik sebab lipas itu betul-betul berada di sebelah dia. Hahahaha! 

Driver itu bagi signal, jalan macam dah bergerak sikit, dapatlah dia pergi ke tepi dan berhenti. 

Tak payah beritahu, aku, Iman dan ibu semua terus turun keluar dari kereta. Abang driver itu pun keluar, dia pergi belakang halau lipas itu. Ibu confirmkan dah betul-betul tak ada lipas, baru ibu nak naik kereta. 

Selepas kira-kira seminit kemudian, barulah naik kereta itu semula. Perjalanan diteruskan seperti biasa. Tetapi ada akward silence dalam kereta. Driver itu mesti rasa bersalah. Hahahaha! 

Sekian tamatlah cerita "The Adventurous Family: An Encounter with a Monster". Thank god semua selamat. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan. Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar. 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.