Loading...
SIL

Trump Lulus NASA Hantar Angkasawan Ke Bulan Dan Marikh. Ini Sebab MENGEJUTKAN

Trump Lulus NASA Hantar Angkasawan Ke Bulan Dan Marikh. Ini Sebab MENGEJUTKAN | Saya Luv Islam – Tak lama lepas Trump umum perintah Darurat di California dan Santa Barbara ekoran kebakaran dasyat yang melanda, dia umum pulak dah lulus NASA untuk hantar manusia ke bulan dan Marikh. Sebabnya ? Jom baca. Kongsikan.

KEPUTUSAN TIBA-TIBA TRUMP

Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump akan menandatangani arahan untuk menghantar warganya ke bulan, seterusnya ke planet Marikh, kata White House.

Trump akan menandatangan ‘Space Policy Directive 1’ yang mengarahkan agensi Pentadbiran Angkasa Lepas dan Aeronautik (NASA) ‘memimpin program penerokaan angkasa inovatif ‘bagi menghantar semula angkasawan Amerika ke bulan, dan kemudian ke planet Marikh,” kara jurucakap Hogan Gidley.

Gidley berkata, tindakan Trump itu berdasarkan syor yang dikemukakan Majlis Angkasa Kebangsaan, lapor Reuters.

SEBAB HANTAR MANUSIA KE ANGKASA

“Beliau akan mengubah dasar penerbangan angkasa negara kami bagi membantu Amerika menjadi penggerak industri angkasa, mendapat pengetahuan baru daripada alam semesta dan memacu teknologi,” kata Gidley dalam satu kenyataan.

Namun bagi umat Islam seluruh dunia, pengumuman tersebut hanyalah satu usaha untuk mengalih perhatian dunia dari membincangkan isu Baitulmaqdis.

Semua pun tahu, sebab utama Amerika atau Rusia tidak hantar manusia lagi ke bulan atau angkasa sejak Perang Dingin dahulu adalah disebabkan kos yang sangat melampau tinggi dan semestinya tidak diluluskan rakyat masing-masing.

Sumber : Saya Luv Islam via Malaysia Gazette

The post Trump Lulus NASA Hantar Angkasawan Ke Bulan Dan Marikh. Ini Sebab MENGEJUTKAN appeared first on SAYALUVISLAM.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.