Loading...
sk

Viral Jenazah Timbul, Ini Cerita Sebenar Yang Ramai Tak Tahu !!!

Viral Jenazah Timbul, Ini Cerita Sebenar Yang Ramai Tak Tahu !!! | SIAKAP KELL – Pontianak: Penduduk sekitar pemakaman Islam Gang Kenari, di gemparkan dengan penemuan jenazah yang timbul ke permukaan tanah semalam pada hari Isnin (13/11).

Pelbagai spekulasi mula timbul di sekitar kampung berkenaan terutama sekali dilaman media sosial facebook, semenjak kejadian itu di tularkan di alam maya.

Bahkan ada sebahagian netizen yang turut menjadikan kejadian itu sebagai sumber populariti dengan spekulasi berkait dengan hukum Allah.

Menurut seorang penduduk berdekatan perkuburan itu bernama ‘Rio’, sekitar jam 12:30, dia sedang memotong rumput dan melihat kelibat jenazah diatas permukaan, dia kemudian langsung melaporkannya kepada penduduk yang berada disekitar perkuburan itu.

Selepas dilakukan siasatan, jenazah berkenaan dimaklumkan meninggal dan ditanam pada bulan lalu, namun punca jenazah itu timbul ke permukaan adalah diakibatkan banjir.

Bagaimanapun, Ahli keluarga waris jenazah tersebut tiba di lokasi kejadian dan menanam semula jenazah yang dikenali sebagai Asna, 64 tahun dengan dibantu oleh orang awam.

Kredit : EBerita

The post Viral Jenazah Timbul, Ini Cerita Sebenar Yang Ramai Tak Tahu !!! appeared first on SIAKAP KELL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.