Loading...
TR

Tak mampu sediakan hadiah pertunangan untuk anak, ibu bunuh diri


Seorang ibu di daerah Ningling, Henan, China, mengambil keputusan untuk membunuh dirinya minggu lalu kerana tidak berkemampuan untuk membeli hadiah pertunangan anak lelakinya seperti yang diminta oleh keluarga pengantin perempuan, lapor Shanghaiist. 

Difahamkan sebelum majlis perkahwinan, keluarga pengantin perempuan berkata mereka mahu hadiah kereta. Malangnya permintaan itu bukan sesuatu yang mampu diberikan oleh keluarga pengantin lelaki. 

Selepas mendapat tahu permintaan itu, ibu pengantin lelaki tertekan dan mengalami kemurungan yang teruk, akhirnya mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan melompat ke dalam sungai. 

Video kejadian itu viral di media sosial China menunjukkan sekumpulan orang ramai menggerumuni mayat mangsa di tepi sungai. 

Suami mangsa yang melihat mayat isterinya itu kemudian juga cuba membunuh dirinya dengan cara yang sama. Tetapi dia sempat diselamatkan oleh anak lelakinya dan polis. 


Sementara itu di media sosial, netizen tidak menyalah keluarga pengantin perempuan dengan alasan bahawa kereta bukanlah hadiah yang tidak masuk akal. Sebalik mereka tertanya-tanya, mengapa beban membeli kenderaan itu tidak diberikan kepada pengantin lelaki dan mengapa dia tidak dpaat menunggu sehingga keluarganya stabil untuk menikah. 

"Saya menyalahkan anak lelaki pasangan itu. Jika anda tidak boleh berdikari dari segi kewangan, maka anda tidak boleh berkahwin," kata netizen. 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.