Loading...
KV

Hanya Dengan ‘Melihat Kaki’ Saja, Yip Man Yakin Bahawa Bruce Lee Umur Tak Panjang. ‘Kelemahan Tersembunyi’ Bruce Lee Ini Akhirnya Terbongkar !!!

Hanya Dengan ‘Melihat Kaki’ Saja, Yip Man Yakin Bahawa Bruce Lee Umur Tak Panjang. ‘Kelemahan Tersembunyi’ Bruce Lee Ini Akhirnya Terbongkar !!! | KITA VIRAL – Siapa yang tak kenal Bruce Lee? Sudah semestinya semua mengenali Aktor dan ahli bela diri berasal dari Hongkong ini.

Bruce Lee telah menjadi legenda selama puluhan tahun. Bruce Lee lahir pada tahun 1940 dan meninggal pada usia yang masih sangat muda, ketika usia 32 tahun.

Hingga saat ini penyebab kematiannya masih menjadi misteri, ada orang yang beranggapan dia meninggal kerana sakit, ada juga mengatakan mati dibunuh, dan lainnya.

Bruce Lee lahir di San Fransico, namun dia menghabiskan masa remajanya di Hongkong. Sejak kecil Bruce Lee memiliki tubuh yang lemah.

Oleh sebab itu ketika berusia 7 tahun, ayahnya membiarkannya belajar ‘Tai chi’. Ketika berusia 16 tahun, Bruce Lee berguru dengan Yip Man, seorang guru aliran kungfu ‘Wing Chun’.

Yip Man sangat senang, dia tahu bahawa Bruce Lee memiliki bakat kungfu yang luar biasa. Namun demikian, dalam waktu singkat, Yip Man menemui kelemahan terbesar dalam diri Bruce Lee.

“Bruce memiliki kelainan upaya sejak lahir yang hanya akan kelihatan jika diperhatikan dengan teliti. Dia sedikit berjinjit ketika berjalan kaki. Orang yang tumitnya tidak menapak tanah umurnya tidak panjang.” Kata Yip Man.

Tak disangka, perkataan Yip Man tersebut terbukti benar. Sebuah penelitian menyatakan bahawa kedua kaki Bruce Lee memiliki selisih panjang sebesar 0.12 inci.

Manakala tumit kakinya tak dapat menapak tanah ketika sedang bercangkung. Tak hanya itu, sesuai dengan pengamatan Yip Man, Bruce Lee terbukti benar tak berumur panjang!

Walau bagaimana pun, itu mungkin hanya berlaku secara kebetulan tekaan dari yip man akan umur Bruce Lee.

Sumber: BH

The post Hanya Dengan ‘Melihat Kaki’ Saja, Yip Man Yakin Bahawa Bruce Lee Umur Tak Panjang. ‘Kelemahan Tersembunyi’ Bruce Lee Ini Akhirnya Terbongkar !!! appeared first on KITA VIRAL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.