Loading...
KV

PELIK !! Wanita Ini Tidak Pernah Makan Seumur Hidup, Puncanya Buat Ramai TERPANA !!!

PELIK !! Wanita Ini Tidak Pernah Makan Seumur Hidup, Puncanya Buat Ramai TERPANA !!! | Seorang wanita di India mengaku tidak pernah makan sejak lahir. Di usianya yang kini 25 tahun, ia bertahan hidup hanya dengan meminum teh susu (milk tea), air mineral dan buttermilk.

Manju Dharra mengaku menderita achalasia menyebabkan selalu muntah ketika makan makanan pejal. Gadis yang tinggal di bandar Sonipat, dekat New Delhi, ini hanya dengan meminum 4-5 liter susu, teh, buttermilk atau air kosong setiap harinya.

“Dia hanya mengambil cecair seperti susu, teh dan kadang-kala jus. Sebahagian besar dia minum susu, teh, buttermilk, air kosong,” ujar ibu Manju. “Jika dia makan pejal beliau akan muntah tiba-tiba.”

Manju mengaku merasa tertekan dengan sindromnya yang membuatnya tidak boleh makan itu. “Jika aku makan sesuatu lalu muntah maka aku merasa sangat bersalah. Sekarang aku ketakutan setiap melihat makanan pejal,” ungkapnya.

Kerana pola makannya tersebut maka berat badan Manju di bawah rata-rata wanita India. Namun ia tetap sihat dan boleh melakukan aktiviti sehari-hari, meskipun kerap menahan sakit perut.

Ibu Manju sendiri baru menyedari keadaan aneh putrinya itu ketika beruusia 2 tahun. Manju selalu menangis dan jatuh sakit setiap kali makan nasi dan terpaksa di bawa ke doktor tapi tetap tak berjaya. Kini ada seorang doktor yang mendakwa penyakit Manju boleh diubati dengan pembedahan namun pihak keluarga tidak mempunyai kos rawatan.

Kredit : DairiShare

The post PELIK !! Wanita Ini Tidak Pernah Makan Seumur Hidup, Puncanya Buat Ramai TERPANA !!! appeared first on KITA VIRAL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.