Loading...
sk

Kisah Seorang Wanita Yg Sanggup Menggadaikan NYAWAnya Ketika Cuba Selamatkan Anak Lemas. MENYAYAT HATI !!!

Kisah Seorang Wanita Yg Sanggup Menggadaikan NYAWAnya Ketika Cuba Selamatkan Anak Lemas. MENYAYAT HATI !!!| Kasih sayang seorang ibu sememangnya tiada batasan terutamanya apabila ia melibatkan keselamatan dan perlindungan anak-anaknya. Mreka sanggup berkorban apa sahaja walaupun terpaksa menggadaikan nyawa demi memastikan anak mereka terus hidup.

Gambar Sekadar Hiasan

Seorang wanita Palestin, Texas membuktikan hanya hari Isnin itu dia sengaja mengabaikan keselamatan dirinya untuk menyelamatkan anaknya.Brandy Mosley, 33 tahun sedang bercuti bersama keluarganya dia Galveston, Texas. Mereka bersama-sama menikmati keindahan di tepi Pantai Kristal.Ketika itu, anak lelaki Brandy sedang memakai sayap air dan bermain di tepi air. Namun, dia dipukul ombak yang datang secara tiba-tiba. Brandy berlari ke arah anaknya apabila melihat anaknya bergelut di dalam air.

Kata Maj.Douglas Hudson dari pejabat sheriff Galveston, “Brandy melihat anaknya terkapai-kapai di dalam air dan dia cuba mendapatkan anaknya.” Brandy sempat meraih anaknnya dan menghantarkannya kepada orang dewasa lain yang berdekatan dengan tempat kejadian. Tetapi sebaik sahaja mereka berpaling, Brandy telah hilang.“Kami tidak pasti jika adalah arus bawah laut atau dia terjerumus ke dalam kawasan berbahaya di dalam laut ataupun dia dipukul oleh ombak lain yang datang.”

Hudson berkata, “Kami tidak mempunyai saksi. Apa yang kami tahu hanyalah Brandy telah masuk ke dalam laut dan tidak timbul semula.” Pasukan penyelamat telah mencari di seluruh kawasan pantai dengan menggunakan helikopter dan bot pada waktu malam hingga keesokkan harinya.Lebih kurang pukul 6.30 pagi, mereka telah menjumpai satu tubuh badan yang seakan sama seperti Brandy sejauh 2 meter daripada kawasan dia dilaporkan hilang.Pegawai-pegawai sedang menantikan laporan pemeriksaan perubatan sebelum mereka secara rasminya mengesahkan itu adalah Brandy. Namun jauh di sudut hati, mereka percaya orang itu adalah Brandy.

Pemergian Brandy merupakan sejarah hitam bagi keluarganya.Dia merupakan ibu yang berani dan disayangi. Pengaruh dan semangatnya tidak akan dilupakan sampai bila-bila. Lebih kurang sebulan sebelum kejadian Brandy menyelamatkan anaknya daripada laut yang bergelora, dia telah berkongsi satu perbualan manis antara dia dan anaknya. Dalam mesej ini, anaknya menyatakan dia akan memberikan apa sahaja yang diperlukan ibunya tidak kira siang atau malam.

“Apabila anak anda yang berumur 3 tahun seringkali memberitahu anda, ‘Saya akan sentiasa menyayangi ibu. Dan saya akan sentiasa menjaga ibu di rumah saya. Dan saya akan sentiasa suka dengan kening ibu,’ anda mesti terfikir yang anda telah melakukan suatu perkara yang baik bukan?” tulis Brandy.Kasih sayang dan kepercayaan Brandy dapat dilihat dalam setiap tingkah lakunya. Pemilik salon sering menyiarkan perbualannya dengan klien daripada laman sesawang Facebook dan juga berkongsi sedikit kejaiban di mana dia sentiasa menjadi saksi.

Kehilangan Brandy akan sentiasa dirindui namun semangat, cinta dan kasih sayangnya tetap menjadi sumber inspirasi dan akan terus dihidupkan. Jom sertai kami dalam bersama-sama berdoa dan menjaga keluarga Brandy yang masih sedih dan pilu atas kehilangan yang memeritkan ini.

Sumber: Era Baru

The post Kisah Seorang Wanita Yg Sanggup Menggadaikan NYAWAnya Ketika Cuba Selamatkan Anak Lemas. MENYAYAT HATI !!! appeared first on SIAKAP KELL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.