Loading...
sk

12 Tahun Berkahwin & Suami Sangat Sempurna. Sehinggalah Pada Suatu Hari Periksa Telefon Suami & … !!!

12 Tahun Berkahwin & Suami Sangat Sempurna. Sehinggalah Pada Suatu Hari Periksa Telefon Suami & … !!!| Assalamualaikum… Boleh tak saya nk share kisah rumahtangga saya? Nk jdkan pengajaran buat pembaca yg lain…. Kalau boleh tlg rahsiakan nama fb saya. Usia perkahwinan saya dan suami almost 12 thn tahun ni Insyallah… apa yg saya nk share kat sini mungkin tak seberat masalah2 org2 sebelum ni. Saya dgn suami saya mmg terkenal di kalangan rakan2 kami…pasangan paling romantik…lovey dovey…. mmg luaran x nampak mana cacat celanya.

Gambar sekadar hiasan: Sumber Google Images

Untuk pengetahuan semua…. kami suami isteri sgtla rapat. Bjalan berdua hingga kini masih bpegangan tgn…. masih salam cium tgn sebelum ke tmpt kerja….masih baring atas riba kalau duduk menonton tv bersama sekeluarga…mkn bersuap mmg selalu…. pendek kata kalau org luar tgk…x de apa kurangnya pun. Saya tak pernah terfikir satu hari nanti saya akan di duga. Saya tak pernah bayangkan hati saya akan hancur sebegini…tak tercapai dek akalla ….bila ingat2kan balik….

Bayangkan… bagi saya …suami saya mmg suami yg sgt baik …terbaik yg pernah saya jumpa….bukan utk bermegah tapi ini la yg saya alami selama saya berkahwin dgn dia hinggalahhhh…..nanti saya cerita yer kenapa ada tapinya tu….. ni senarai kenapa saya cakap suami saya mmg baik.

1. Tak pernah x balik umah setiap hari balik kerja….paling lambat pun mungkin dlm 9.50pm….itupun jarang2…selalu pkl 7++mlm dh smpi dh
2. Tak pernah menolak atau katakan tidak kalau ajak teman beli brg kat pasar ke…kat jusco ke…aeon ke…kedai acheh ke…atau mana saje….mmg sentiasa bkepit
3.sgt penyayang dgn anak2….
4. Rajin tlg saya….. suka masakkan utk isteri…in fact dlm pantang diala yg jaga makan minum saya walaupun kami ada maid
5.sangat menghormati parent saya…. layan ibu bapa saya dgn sgt baik…x pernah buat sesuatu yg melukakan hati mereka
6. Sgt penyayang….kucen2 saya semua melekat dgn dia….boleh nangis kalau kucen kami mati
7. Duit nafkah bulanan + bil2 rumah tak pernah sekalipun dia lupa transfer dlm acc.
Perfecto kan????

Tapi.. Tanpa saya sedari…di sebalik kesempurnaan yg dia miliki…dia mmg ada kelemahan….. dia selalu suka tolong org…. org bmasalah pun dia akan cuba bantu….dengar…. sampaikan dia tak tau nk bezakan…salah atau tidak…. Tanpa saya sedari…. bila saya terlalu memberi kepercayaan saya padanya…. dia telah mengkhianatinya…. menghancurkan hati saya…. smpila ke hari ini…saya tak dpt merawat hati saya yg dh hancur luluh ini….sbbnya…saya pernah pesan berkali2….” buatla kesalahan apapun…hatta menipu …marah …tengking apa sahaja….i boleh maafkan dan lupakan tapi bukan kesalahan yg melibatkan org ke 3″

Betulkan….hubungan antara lelaki dan perempuan amatlah tidak di galakkan kerana di antara kedua makhluk tuhan ini akan wujudla syaitan yg akan berusaha keras utk menggoda mereka ke jalan yg mungkar….ke jalan yg mudah mendatangkan fitnah. Selama 3 tahun saya di tipu…. selama ni..saya dgr cerita dr suami saya ttg perempuan yg sama ofis dgn suami saya ni…dr zaman perempuan ni masih anak dara sampaila dia berkahwin…mengandung…beranak… saya kerap dgr suami saya share cerita…perempuan ni bermasalah dgn bakal suami dia( masa ni belum bkahwin lagi) …baran…demanding…. saya pelik…kenapa semua cerita mcm tu perempuan tu share dgn suami saya….bersangka baik…..husnuzon…😊😊

Bila kawen sanggup pegi jauh2…smpi ke melaka ..saya ikut..hadiah kawen saya belikan sbb fikir…kwn suami saya kwn saya jugak…. bila beraya…pompuan ni dtg umah saya… siap bg duit raya pd anak2 saya… emmm… ok la…org buat baik…kita bsangka baik… saya anggap dia mcm adik dh..sbb dia muda lagi kan….bila suami saya cerita…pompuan ni bmasalah dgn suami dia…selalu gaduh…panas baran…. selalu biar pompuan ni sndr…. and best part pompuan tu siap comparekan dgn suami saya….masa tu saya dh rs tak sedap hati….tapi masih bsangka baik….. tak lama lepas tu…. suami saya ngadu…motor rosak…dia tpaksa tumpang pompuan ni ke tempat kerja…mula2 x kerap…lama2 makin kerap….eh…x sedap hati dh.

Makin menjd2 bila suami saya dh start pinjam kereta pompuan tu guna utk urusan kerja ke jabatan kerajaan plak…masa tu saya dh start syak sesuatu. Pengakhir yg buat saya makin tak tahan sabar bila suami saya jujur inform saya…dia makan tgh hari berdua dgn pompuan tu waktu lunch time…. sbb pompuan tu nk luahkan perasaan sedih psl kerja dgn suami saya.masa tu saya dh start panas hati…. saya mula tag nama suami saya dgn quote2 ttg x elok berdua dgn kawan blainan jantina…. x elok di pandangan masyarakat smpila saya decide satu hari tu confront suami saya saya tak suka dia terlalu rapat dgn pompuan ni. Utk pengetahuan semua….perempuan ni sengaja add saya dlm fb….semata2 nk stalk kegiatan seharian kami sekeluarga…. saya tak terfikir dia nk buat apa….bsangka baik kan…org add kita approve jerla.

Allah nak tunjuk….saya makin syak suami saya cuba sorokkan sesuatu dr saya….. sbb dia kerap bwk hp dlm bilik air bila nk mandi. Satu hari saya tergerak hati nk check hp suami saya….. password aritu tdgr dia bgtau anak2 saya…. Terkejut sgt2…. nampak conversation antara suami saya dgn perempuan tu ” Good morning Daddy. Mummy dh smpi dh kat tpt parking mcm biasa yer” Suami jwb… “Good morning Mummy. Kejap yer daddy mandi n bsiap dulu. Tunggu tau” Hancur luluh hati saya…. tak tau nk gambarkan perasaan saya mcm mana…… rasa mcm dunia ni dh kiamat…. rs hiba yg amat sgt….. Saya ketuk pintu bilik air ..saya tunjuk pd suami saya…..apa ni? Dia tak terkata apa2 pun…yg dia mampu cakap….” i mintak maaf syg…i mintak maaf…. i tau i salah”

Itu jer berulang2…. lepas tu dia sambung …” tapi i dgn dia x de hubungan apa2 pun….just mcm2 tu jer”
Rasa? Nk percaya? Saya call perempuan tu pki loud speaker….saya jerit kuat2… ckp selama ni saya punyala percaya pd dia…. tapi ini balasan yg dia buat kat saya…. pompuan tu menangis2… mintak maaf…cakap dia tau dia salah tapi conversation tu x de maksud apa2….kepala atuk dia….( sorry dh x leh nk sabar dh bila nk recall balik incident ni) berMummy Daddy dgn suami org sdgkan laki sndr ada jer kat umah….

The best part…pompuan tu ada kat depan umah kami. Dia park depan umah utk fetch suami saya…ajak pg keje sama2….. dia ckp suami saya nk tumpangkan brg. Syaiton…jembalang. kalau dh kerap tumpangkan laki aku….pegi keje sama2…sorok2 dr aku….rs2 takde perasaan…tu ajaib…. Saya jd separuh giler hari tu…. tapi saya decide utk bsabar….bertenang…. suami pujuk….akhirnya saya maafkan dia demi anak2….. saya listkan segala kebaikan dia spjg jd suami saya utk tutup kesalahan yg dia buat ni walaupun hati saya sgt2 hancur….sgt2 hiba….
Saya bina balik hubungan kami selepas kejadian itu tapi malangnya saya jd org lain bukan saya yg dulu….
Saya jd sgt cemburu…saya selalu tinggikan suara bila bcakap dgn suami….saya suka persoalkan ke mana suami saya …. saya jd perengus…saya jd totally bukan diri saya…di mana hati saya sayangkan suami lagi tapi kerana perbuatannya yg curang…saya jd benci…pendendam….dua identiti yg btukar2…. hinggalah….

Nanti saya cerita lagi dlm part 2…. Tak sanggup nk teruskan…. sedih… mungkin x sesedih mangsa2 lain sebelum ni…cuma saya rs terkejut dgn dugaan yg saya hadap…. saya ingat hidup saya dh cukup sempurna..keluarga saya dh cukup bahagia….mana mungkin wujud masalah mcm ni….Allah perancang segalanya……

Sumber: KRT

The post 12 Tahun Berkahwin & Suami Sangat Sempurna. Sehinggalah Pada Suatu Hari Periksa Telefon Suami & … !!! appeared first on SIAKAP KELL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.