Loading...
HM

Lelaki Ini Telah Menyelamatkan Seekor Kucing Jalanan Yg Cacat. Apa Yg Kucing Ini BALAS Buat Dia TERPANA !!!

Lelaki Ini Telah Menyelamatkan Seekor Kucing Jalanan Yg Cacat. Apa Yg Kucing Ini BALAS Buat Dia TERPANA !!!  | Seorang lelaki telah menjaga dan memelihara seekor kucing jalanan yang cacat sebelah matanya kini telah melakukan sesuatu yang luar biasa.

Percaya atau tidak, kucing tersebut telah menyelamatkan rumah tuannya daripada penceroboh. Ya, si comel Manny kini menjadi hero tuannya!

Andrew, seorang penduduk di Adelaide, Australia, bertemu dengan kucing bermata satu lima bulan yang lalu dan menganmbil keputusan untuk memeliharanya. Manny, kucing berbulu kelabu yang telah kehilangan sebalah matanya.

Mereka berdua kemudian menjadi sangat rapat. Setiap pagi mereka akan bersarapan bersama. Suatu hari, Manny suara Manny kedengaran begitu aneh dan agak membimbangkan.

Manny telah mengiau kuat seolah-olah memberi amaran bahawa terdapat sesuatu yang pelik sedang berlaku di dalam rumah. Andrew terus turun dari katil dan terdengar bunyi dari belakang rumahnya.

Dia kemudian perlahan-lahan ke ruang makan dan apa yang mengejutkan dia telah ternampak orang yang tidak dikenali telah memecah masuk rumahnya melalui pintu belakang rumahnya.

“Saya bertanya kepadanya ‘apa yang anda lakukan di rumah saya?” dan dia hanya terus berjalan meningggalkan saya melalui pintu belakang.”

Andrew mengikuti lelaki tersebut dan mengambil nombor pendaftaran kereta pencuri tersebut dan menghubungi polis. Seorang lelaki berusia 45 tahun itu kemudian ditangkap.

Tanpa bantuan Manny, penceroboh tersebut boleh sahaja megambil harta benda Andrew dan melarikan diri tanpa dapat dikesan. Andrew sangat berterima kasih kepada kucing kesayangnya.

“Siapa yang memerlukan anjing pengawal apabila anda telah memiliki seekor kucing?” Andrew berkata.

Manny tidak lagi perlu untuk menyara dirinya lagi, kini dia tinggal di rumah yang penuh kasih sayang daripada tuannya. Dia juga boleh menjadi pengawal dan penjaga kepada tuannya!

7 News | Guard Cat

A one-eyed cat, who once roamed the streets as a stray, has proven to be as loyal and brave as a guard dog. The fearless feline alerted his owner to an intruder who had entered their Brompton home. Download the 7 News app: http://bit.ly/7NEWSAPP #Brompton #7News

Posted by 7 News Adelaide on Tuesday, April 25, 2017

Sumber : Era Baru

P.S. 1 – Mak Nak Pinjam Duit Si Anak Untuk Beli Barang Dapur. Jawapan Si Anak Ini Buat Ramai MENANGIS !!!
P.S. 2 – Penduduk Kawasan Ini Menanam Sejenis Tumbuhan Untuk Halau Nyamuk. Tapi Keesokannya Ini Yang Terjadi !!!
P.S. 3 – Ditegur Oleh Juruwang Kerana Kanak² Ini Beli Patung Hitam. Jawapan Kanak² Ini Buat Juruwang Itu TERDIAM !!!
P.S. 4 – Tak Tahan Anak Tengking Depan Doktor. Apa Yang Pakcik Ini Minta Buat Ramai MENANGIS !!!
P.S. 5 – Diabaikan Oleh Anak Dan Keluarga. Kisah Makcik Ini Bersama Anak Patungnya Buat Ramai Orang MENANGIS !!!

The post Lelaki Ini Telah Menyelamatkan Seekor Kucing Jalanan Yg Cacat. Apa Yg Kucing Ini BALAS Buat Dia TERPANA !!! appeared first on HARIAN METRONI.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.