Loading...
TC

Gadis Jumpa Kekasih Hati Ketika Parkir

Meletak kereta ‘double parking’ kadang-kadang boleh menganggu, tetapi untuk seorang pelajar kolej ini, begitulah bagaimana dia mengenali jejaka yang bertahta di hatinya.

Gadis muda ini telah berkongsi kisahnya di halaman facebook “TARC Confessions” dalam bahasa english dan dengan serta-merta menjadi tular di media sosial. Baca terjemahannya berikut ini:

Kisah kami bertemu antara satu sama lain adalah agak lucu. Tahun lepas, saya telah lewat hadir ujian pertengahan penggal kerana saya demam. Dan saya tidak dapat mencari mana-mana tempat letak kereta yang kosong. Jadi saya tidak mempunyai pilihan, ‘double parking’ di belakang keretanya.

Ketika itu, saya masih menggunakan telefon buruk saya, jadi saya tidak boleh menerima apa-apa panggilan. Selepas peperiksaan, saya berehat di dalam kelas kerana demam saya menjadi semakin.

Saya terlupa untuk melihat telefon bimbit saya, jadi saya tidak tahu dia telah memanggil saya untuk memindahkan kereta. Selepas 20 minit, saya mengambil keputusan untuk keluar dan pergi ke klinik.

Dari jauh, saya melihat 3 lelaki berdiri berhampiran kereta saya. Saya berfikir, ‘Holy sh*t’, saya betul-betul terlupa saya telah ‘double parking’.

Mereka kelihatan marah dan garang. Saya lihat telefon dan cuba teka, saya tidak dapat menghidupkannya. Dengan menyeru setiap keberanian yang ada pada saya dan berjalan menuju ke arah mereka.

Saya akui, kereta saya telah menyekat mereka dan mereka mula memarahi saya. Tidak lama kemudian, air mata mula bergenang di mata saya tetapi saya berjaya menahannya. Bagaimanapun, adalah kesilapan saya.

Teman lelaki (di masa depan) berkata: ‘Mengapa menangis? Awak buat kami kelihatan bersalah!’. Mendengar itu, saya sujud dan memohon maaf kepada mereka. Mereka meminta saya untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama pada masa akan datang dan saya menganggukkan kepala.

Sebelum menutup pintu, dia menyedari saya kelihatan sakit. Dia terus bertanya:

‘Awak okay ke?’ Saya jawap ‘Ya.’ dan menutup pintu. Itu adalah kali terakhir saya melihat dia hari itu.

Selepas 4 hari, saya rasa lebih sihat dan telefon saya telah dibaiki. Setelah menghidupkan telefon, mesej datang menyatakan bahawa dia telah menelefon saya lebih 50 kali. Saya lebih terkejut apabila saya menerima mesej mengenai Whatsapp.

Rupa-rupanya dia telah menghantar saya mesej sejak hari itu bertanya tentang saya dan memeriksa sama ada saya sampai di rumah atau tidak. Saya rasa tersentuh dan menjelaskan mengapa saya ‘double parking’ ketika itu. Selepas dia membaca mesej saya, dia segera memanggil saya. Saya terkejut lagi.

Dia memohon maaf kepada saya, mengatakan bahawa dia bimbang sesuatu yang mungkin telah berlaku pada saya selepas saya hilang untuk beberapa hari. Disebabkan oleh itu, dia tidak dapat tidur nyenyak.

The post Gadis Jumpa Kekasih Hati Ketika Parkir appeared first on The Coverage Edisi BM.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.