Loading...
HM

Apa Yang Lelaki Ini Buat Untuk Golongan Miskin Selama 20 Tahun Memang TERBAIK !!!

Apa Yang Lelaki Ini Buat Untuk Golongan Miskin Selama 20 Tahun Memang TERBAIK !!! | Dunia sememangnya tidak boleh lari dengan kewujudan individu tergolong di dalam kategori miskin seperti penganggur, gelandangan, warga tua yang disisihkan dan sebagainya. Walau sehebat mana pun sesebuah negara itu, kemiskinan rakyat tetap berlaku.

Kebanyakan manusia lebih mengharapkan usaha daripada pihak kerajaan untuk membendung perkara ini daripada terus berleluasa.

Walau bagaimanapun, masih terdapat badan-badan tertentu mahupun individu persendirian yang memainkan peranan penting bagi memastikan kesejahteraan masyarakat terjaga. Misalnya, Gurmeet Singh, seorang lelaki yang benar-benar berhati mulia.

Gurmeet telah menjalankan misi untuk membantu pesakit-pesakit miskin dan terbiar dengan memberikan bekalan makanan dan perubatan percuma bagi tempoh 20 tahun.

Kisahnya bermula apabila seorang wanita bersama-sama dengan anak lelakinya yang melecur teruk ingin menjual beg plastik kepada Gurmeet.

Menyedari keadaan anak wanita tersebut yang melecur teruk, Gurmeet bertindak membawa mereka ke sebuah hospital kerajaan namun tidak dipedulikan oleh doktor.

Pengalaman yang dialami oleh Gurmeet mengenai nasib pesakit miskin menyebabkan beliau ingin melakukan sesuatu untuk membantu mereka.

Bekerja sebagai peniaga kain, Gurmeet bersama-sama dengan lima abangnya telah bersetuju untuk mendermakan sebanyak 10 peratus daripada pendapatan mereka bagi tujuan murni.

Setiap petang, Gurmeet akan singgah di Patna Medical College Hospital untuk melawat dan membawa makan malam yang dibeli di sebuah restoran kecil untuk diberikan kepada kesemua pesakit-pesakit terbiar. Di samping itu, Gurmeet turut mencatatkan jenis-jenis ubat yang ditetapkan bagi setiap pesakit dan mengatur supaya kesemua ubat tersebut dihantar kepada para pesakit.

Selain itu, Gurmeet turut menyumbangkan darahnya setiap kali diperlukan sehingga dinasihati oleh doktor supaya tidak lagi menderma darah. Hal ini menunjukkan usaha jitu Gurmeet Singh yang berusaha untuk membantu para pesakit secara dalaman serta luaran.

Sumber : Era Baru

P.S. 1 – Ada Apa Dengan Brunei? Bila Tahu Inilah Keadaan Brunei Pasti Ramai Rasa Hendak Pindah Ke Brunei Sekarang !!!
P.S. 2 – Aku Selalu MERUNGUT Pada Suami Duit Belanja Tak Cukup. TINDAKKAN Suami Buat Aku MENANGIS Dan MENYESAL !!!
P.S. 3 – Korang Pernah Mimpi Tentang BAYI?? SERAM… Inilah Maksud Jika Selalu MIMPI Bayi !!!
P.S. 4 – ‘Uncle’ Ini TERINGIN Nasi Lemak Ikan Keli. Tindakkan ‘Uncle’ Ini Buat Peniaga Itu TERKEJUT !!!
P.S. 5 – Dua Pemuda Tahan Teksi Tapi Minta Jangan Guna Meter. Apa Yang Berlaku Seterusnya Buat Pemandu Teksi Itu Bagi Naik Free !!!

The post Apa Yang Lelaki Ini Buat Untuk Golongan Miskin Selama 20 Tahun Memang TERBAIK !!! appeared first on HARIAN METRONI.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.