Loading...
Cite Malaya

Tengah Sambut Bayi TERKEJUT Bila Tgk Muka Ibu Bersalin Tu. Mana Taknya Dia Tu Adalah….

Tengah Sambut Bayi TERKEJUT Bila Tgk Muka Ibu Bersalin Tu. Mana Taknya Dia Tu Adalah…. | Nama aku Dr Ali (bukan nama sebenar). Aku dah kerja sebagai HO di sebuah hospital, sekarang bertugas di bahagian obs gynae. Aku ada masalah sekarang ni. Haritu aku ada sambut kelahiran baby. Tau x sape yang aku sambut? Anak ex aku!!

Aku terkejut sebab setahu aku dia susah nak mengandung. Aku tahu pasal masalah ni mase study persediaan nak pi oversea dulu.
Kitorang couple sejak form 4. Then same2 dapat straight A spm n dapat tawaran oversea. Sejak sekolah dia mmang senggugut dahsyat sikit. Tapi aku terkejut waktu kat A-level dulu dia confess yang dia memang susah nak mengandung sebab ada masalah.
Fikir punya fikir, bincang punya bincang dengan kawan2 n parents, aku decide untuk clash. Yelah, sape taknak zuriat kan.
Lepas A-level. Aku pi ireland, dia pi india. Aku langsung putus hubungan dengan dia.
Kat ireland aku jumpa wife aku n kitorang kahwin waktu 3rd year. Setahun sebelum tu aku ada dengar dari kawan aku yang ex aku ni dah kahwin waktu 2nd year. Tapi aku tak amik port sangat, sebab dah clash kan.
Masalah timbul bila wife aku tak berisi sampailah sekarang. Dah hampir 5 tahun kahwin weh! Wife aku layan baik je, pandai masak. Tapi tak mengandung sampai sekarang! Dah jumpa doktor pakar n kitorang takde masalah pun.
Berbalik kepada kisah sambut baby tadi tu. Aku terkejut bila tengok kad merah dia tulis G3P2!! Maksudnya tu kandungan ke3.
Waktu sambut baby tu n waktu repair episiotomy, aku rasa dia cantik sangat. Mula-mula dia taknak aku sambut, tapi waktu tu aku sorang je HO muslim yang bertugas. Suami dia pulak lebih prefer HO berbanding misi. So aku pun sambutlah baby dia.
Lepas beranak, n waktu suami dia dah keluar, aku tanya dia, macam mana boleh pregnant. Dia kata dia pun terkejut. Rezeki kot katanya. Dah 3 orang kot anaknya!
Macam mane ni. Sekarang aku asyik teringat kat ex aku. Angau dah. Mandi tak basah, makan tak kenyang. Pada masa yang sama aku kesian kat wife aku. Cuma tulah, sampai sekarang tak berisi. Huhu.
Jahat kah aku? N ada possibility tak yang ex aku ada buat guna2 kat aku? KREDIT Dr Ali via IIUM.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.