Loading...
gengsensasi

10 Selebriti Wanita K-Pop Korea Paling Cantik 2016

Antara ramai-ramai selebriti wanita Kpop Korea yang semuanya popular, seksi dan cantik, siapa diantaranya yang dinobat sebagai selebriti paling cantik pada tahun 2016?

K-Pop

Dengan menggunakan kelebihan penampilan imej seksi, semua selebriti Kpop Korea ini menjadi kegilaan masyarakat dunia dengan berjaya menakluki industri fesyen dan filem.

Kami senaraikan 10 pilihan wanita K-Pop paling cantik bagi tahun 2016 yang dipetik dari laman web Brainberries.

10. Lee Ji-eun (IU)

IU

Selain bergelar pelakon, IU juga adalah seorang penyanyi. Nama IU berasal dari "I and You" yang melambangkan bahawa dia dan peminatnya adalah satu di dalam muzik.

Album pertama IU adalah 'lost and found' yang dikeluarkan pada 24 September 2008. Selain itu, IU juga pandai bermain gitar.

9. Krystal

Krystal

Krystal atau nama sebenarnya Chrystal Soo Kung lahir pada 24 Oktober 1994. Artis Kpop Korea ini dilahirkan di USA. Selain bergelar penyanyi, dia juga merupakan seorang pelakon.

8. Hyeri

Hyeri

Hyeri merupakan anggota kumpulan Girl’s Day dan selain menyanyi Hyeri nama sebenarnya Lee Hye-ri, turut aktif dalam bidang lakonan.

7. Seohyun

Seohyun

Seohyun atau Seo Ju-hyun merupakan seorang lagi anggota kumpulan K-Pop SNSD dan dikatakan seorang ahli kumpulan SNSD yang paling penyabar.

6. Minah

Minah

Minah atau Bang Min-ah mendominasi carta keenam idola K-Pop wanita paling cantik 2016. Selain berbakat dalam bidang nyanyian, Minah juga mengembangkan bakatnya dalam bidang lakonan.

Minah juga merupakan salah seorang anggota kumpulan Girl’s Day, namun bergerak secara solo pada tahun 2015.

5. Yoona

Yoona

Yoona atau Im Yoon-ah merupakan salah seorang anggota SNSD. Selain cantik, Yoona juga menjadi artis palin laris di Korea Selatan dan banyak mendapat tawaran berlakon drama.

Antara drama lakonannya adalah You Are My Destiny (2008) dan The Prime Minister and I (2013).

4. Yura

Yura

Yura atau nama sebenarnya Kim Ah-young, merupakan anggota kumpulan Girl’s Day dan dalam pada masa yang sama turut bergelar seorang pelakon.

Antara lakonannnya ialah menerusi drama Secret Angel yang diterbitkan oleh Sohu TV’s Chinese.

3. Suzy

Suzy

Suzy atau Bae Su-ji yang mampu mencairkan mana-mana jejaka dengan wajahnya yang persis menjalani pembedahan plastik itu namun hakikatnya ia adalah wajahnya yang semula jadi.

Selain mempunyai wajah yang cantik, Suzy juga terkenal menerusi lakonannya dalam drama Dream High pada 2011.

2. Tzuyu

Tzuyu

Remaja berusia 17 tahun berasal dari Taiwan iaitu Chou Tzu-yu atau Tzuyu yang juga merupakan ahli kumpulan K-Pop wanita Twice pernah tersenarai di kedudukan ke-13 dalam 100 Most Beautiful Faces of 2015.

1. Nana

Nana

Nana atau nama sebenarnya Im Jin-an yang sememangnya terkenal memiliki kecantikan semula jadi sama ada ketika mengenakan tatarias muka (make up) ataupun tidak.

Nana yang juga ahli kumpulan After School pernah mendapat carta pertama sebanyak dua kali dalam 100 Most Beautiful Faces in 2015.

BACA INI JUGA: 5 Artis Cantik K-pop Tanpa Pembedahan Plastik

Sumber: mynewshub

from SentiasaPanas http://ift.tt/2kvY29C via IFTTT
via OhKisahnya

About Cite Malaya

Powered by Blogger.