Loading...
IFTTT

VIRAL Penipuan 3 Beranak Minta Beras..Ini Cerita Sebenar Dari Lembaga Zakat Selangor !!!

VIRAL Penipuan 3 Beranak Minta Beras..Ini Cerita Sebenar Dari Lembaga Zakat Selangor !!! |Di Malaysia, sememangnya menjadi satu hab bagi mereka yang kurang berkeupayaan untuk meminta sedekah. Ada sindiket yang mendalangi semua ini, dan ada yang bergerak secara individu, mengambil kesempatan dari sikap prihatin rakyat Malaysia sehingga ada yang sanggup menipu untuk mendapatkan wang dan keperluan seharian.

Baru-baru ini seorang netizen memberitahu dia telah terserempak dengan seorang wanita bersama dua anaknya sewaktu berhenti solat di sebuah stesen minyak di bandar Puncak Alam. Menurut netizen yang menggunakan nama Emma Minhat, wanita itu mendakwa sudah kehabisan beras.

Ini merupakan status asal Emma Minhat:

Status tersebut telah menjadi viral dan dikongsi secara meluas. Disebabkan itu, ramai netizen telah mengecam pihak zakat, dan juga pihak masjid kerana tidak memberi bantuan sewajarnya pada wanita ini.

Namun begitu, seorang Netizen mendedahkan bahawa wanita ini sebenarnya menipu.

Ini ialah wajah wanita yang membuat dakwaan tersebut.

Terdapat Netizen yang memberitahu bahawa bersedekah tetap dapat pahala walaupun peminta sedekah sebenarnya menipu, namun ada Netizen mendakwa wanita itu membeli dadah hasil jualan beras yang didermakan.

Malah ada netizen berpendapat orang ramai sepatutnya memeriksa kepada duit disedekahkan kerana belum tentu bersedekah itu memberi pahala.

Sementara itu, Lembaga Zakat Selangor telah membuat siasatan dan mendapati keluarga wanita itu sememangnya penerima bantuan zakat dan bantuan pendidikan setiap bulan, dan  sudah beberapa kali mendapat bantuan kecemasan.

Melalui pemerhatian penulis, Emma Minhat telah memadam statusnya setelah latar belakang wanita itu didedahkan. –amazingnara.com

Sumber: Lembaga Zakat Selangor

P.S. 1 – Inilah Cara Bersihkan Rumah Suri Rumah Kena Tahu, Tak Payah Pakai Pencuci Mahal Dah. Jimat Duit !!!
P.S. 2 – Ustaz Ini Berani Bongkar Wajah Yakjuj & Makjuj Yang Selama Ini Dirahsiakan Amerika !!!
P.S. 3 – Kisah Jin Islam Dedah Rahsia Segitiga Bermuda..Memang MEREMANG BULU ROMA !!!
P.S. 4 – Selalu Nampak ‘Ulat’ Ni Terbang Di Mata Anda? Inilah Penjelasan Kejadiannya Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 5 – ”PERHATIAN” Para Ibu JANGAN PANASKAN Semula 10 Jenis Masakan Ini, Anda Lihat lah Sendiri Akibatnya !!!

The post VIRAL Penipuan 3 Beranak Minta Beras..Ini Cerita Sebenar Dari Lembaga Zakat Selangor !!! appeared first on KITA VIRAL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.