Loading...
Cite Malaya

SAYU : SAYA TIDAK SANGGUP LIHAT AWAK MENDERITA .. SAYA AKAN BAGI BUAH PINGGANG SAYA UNTUK AWAK (4GAMBAR)

Boy dan Fariza seperti pasangan-pasangan yang lain saling mengenali hati budi di antara satu sama lain, cuma yang berbeza mengenai pasangan ini adalah Fariza sakit menghidap sejenis penyakit yang di namakan penyakit " Lupus ''.

Akibat dari penyakit tersebut Fariza menghadapi penyakit kerosakan fungsi buah pinggang yang kritikal.

Fariza terpaksa membuat rawatan hemodialisis kerana mengalami kerosakan buah pinggang yang kritikal.

Farizal beruntung mempunyai seorang sahabat baik atau teman lelaki yang bertanggung jawab seperti Boy, boy banyak memberi semangat buat Fariza agar terus kuat walaupun kadangkala Boy jugak tidak sanggup melihat penderitaan Fariza.


Boy kini membuat keputusan untuk menderma Buah Pinggang nya kepada Fariza kerana tidak sanggup melihat penderitaan Fariza.

Boy kini merancang untuk bernikah dengan Fariza secepat mungkin bagi menyempurnakan hasrat dan keinginan nya untuk menderma Buah pinggang nya buat Fariza insan yang disayangi nya.

Boy mengambil risiko yang amat tinggi untuk menderma buah pinggang nya kepada Fariza walaupun dia tahu risiko yang amat tinggi untuk diri nya akan hadapi.

Hasrat dan keinginan nya adalah ingin melihat Fariza pulih dari penderitaan nya, kerana dia sudah tidak sanggup melihat penderitaan Fariza.

Sama-sama kita doa agar apa yang ingin dilakukan oleh Boy dan Fariza dipermudahkan, pengorbanan mereka ini tidak ubah seperti cinta cikgu Ahmad Kamal Effendi Kamarudin dan isterinya Allahyarhamah Nik Idzni Dalila.

Yang mana cikgu tetap menikahi arwah isteri nya Nik Idzani walaupun dia tahu arwah isteri nya menghidap kanser tahap 4 tetap meghawani arwah walaupun selama setahun mereka hidup bersama.

Kisah kedua-dua pasangan ini dijadikan penguat semangat untuk semua orang-orang diluar sana jangan mudah putus asa ajal maut jodoh pertemuan semua ditangan tuhan. Credit Erafm

About Cite Malaya

Powered by Blogger.