Loading...
IFTTT

PELIK Anak Suka Sorok Handphone, Bila Ditanya Kenapa..Jawapan Kanak-Kanak Ini Buat Kami Tersentak !!!

PELIK Anak Suka Sorok Handphone, Bila Ditanya Kenapa..Jawapan Kanak-Kanak Ini Buat Kami Tersentak !!! |Tugas membesarkan anak pada zaman serba canggih dan mencabar ini bukan sesuatu yang mudah. Kedua-dua ibu bapa terpaksa bekerja siang dan malam untuk menjamin kehidupan yang selesa. Namun tanpa ibu bapa sedar anak-anak kecil terabai tanpa perhatian yang sewajarnya.

Cuba korang ingat balik bila kali terakhir korang meluangkan masa bersama anak-anak tanpa gadjet? Kisah yang kami nak kongsikan ini betul-betul buat kami rasa tertampar.

Lately, Haikal suka sorokkan phone saya.
Mula-mula saya ingat dia cuma nak bergurau.
Sebab Haikal akan gelak guling-guling bila berjaya sorokkan phone saya,
dan tengok saya gelabah cari phone. ?
.
Sampailah tadi.
Dia buat lagi.
Tapi kali ni betul-betul dia sorok kat tempat susah dan saya tak jumpa!
.
So I gave up and pretended to cry.
Jalan pintas untuk dapatkan semula phone, adalah dengan mempermainkan perasaan Haikal. ?
.
So saya pura-pura nangis sampai lah Haikal datang pujuk.
.
“Mama, jangan la nangis. Haikal gurau je.”
.
“Mama tak jumpa phone mama.”
.
“Nah. Ni phone mama. Sorry mama. Haikal gurau je.”
.
“Thank you. Lepas ni jangan la sorokkan phone mama lagi. Mama banyak kerja dalam phone ni.”
.
* Haikal diam lama *
.
“Kenapa Haikal diam?”

“Sebenarnya Haikal tak suka mama tengok phone tu. Haikal lagi suka kalau mama tengok Haikal. Mama tahu tak phone ni boleh rosakkan mata mama? Haikal tak pernah pun rosakkan mata mama. Tapi kenapa mama taknak tengok Haikal?”
.
I CRIED A RIVER,
dan terus peluk Haikal kuat-kuat.
.
Ya Allah.
Lain macam betul rasa tamparan malam ni.
.
Haikal betul-betul anugerah.
Yang selalu ingatkan saya–
tentang AMANAH yang selalu dilupakan.
.
Ya Allah.
Izinkan aku untuk jadi ibu yang Haikal perlukan.
Bantu aku untuk jadi ibu yang Haikal banggakan.
Bimbing aku untuk sentiasa memperoleh redha Mu sepanjang menggalas amanah IBU ini.

Sayang mama Ashraf Haikal,
you are beyond special.
You are a true gift from Allah.
Please hold my hand forever,
and bring me closer to Him.

I AM TRULY SORRY.
Mama sayang Haikal.
Sangat-sangat.

sumber : Adlil Rajiah

Kredit : OhBulan

P.S. 1 – Tips Berguna Buat Si Mata Empat Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 2 – Kereta Masuk Air Banjir? Ikuti 3 TIPS Jimat Selamatkan RM3,000 Anda !!!
P.S. 3 – Inilah 7 Gambar RUPA SEBENAR Mak Lampir Yang Buat Ramai Lelaki TERPESONA !!!
P.S. 4 – Kehebatan TEKNOLOGI KETENTERAAN Kerajaan Melayu Melaka Yang Buat Kita Kata WOW !!!
P.S. 5 – Inilah 30 GAMBAR Barang Mangsa Penumpang MH370 Yang Telah DIJUMPAI..19# Paling MENGEJUTKAN !!!

The post PELIK Anak Suka Sorok Handphone, Bila Ditanya Kenapa..Jawapan Kanak-Kanak Ini Buat Kami Tersentak !!! appeared first on KITA VIRAL.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.