Loading...
TR

'Sakit hati tengok ada orang macam ni cuba rosakkan industri filem' - GSC luah rasa kesal segelintir pelanggannya buat onar dalam panggung


Tindakan tidak bertanggungjawab segelintir individu yang membuat rakaman video dan siaran langsung menggunakan telefon pintar semasa menonton filem di panggung wayang mengundang rasa kesal pihak Golden Screen Cinema (GSC). 

Luahan kekesalan pihak GSC yang dimuat naik di Instastory GSCINEMAS baru-baru ini mendapat perhatian netizen yang turut mengecam individu yang berbuat demikian. 

"Entah berapa kali? Berapa kali kami perlu memberi peringatan kepada anda bahawa membuat rakaman video di panggung wayang adalah tidak dibenarkan? 



"Kami beri peringatan di media sosial, kami buat video PSA, malah kami selitkan notis peringatan/amaran di skrin layar sebelum filem mula ditayangkan. 

"Tapi tak nak dengar. Nak juga record, nak buat Instastory, Facebook live. Apa mentality tu? 

"Sakit hati tengok ada orang macam ni cuba nak merosakkan industri filem. Kecewa. 

"Bayangkanlah, bagaimana jika lain kali banyak filem yang tidak dapat masuk ke Malaysia hanya disebabkan pembikin filem sudah hilang kepercayaan terhadap kami? Bagaimana?" soalnya. 





Ramai yang bersetuju dengan isu yang dibangkitkan oleh GSC, namun ada yang memberi pandangan GSC juga perlu ambil maklum mengenai beberapa masalah yang seringkali berlaku. 


"Aku rasa bukan je benda macam ni GSC kena tegur, but yang suka memekak, berborak-borak dalam wayang pun perlu ditegur. Aku bayar tiket untuk tengok cerita dengan aman, but why ada juga manusia tak boleh hormat orang lain? Pastu bawa budak atau naak kecil mulut macam popcorn. Tak adil untuk orang lain," kata @fxka_. 

About Cite Malaya

Powered by Blogger.