Loading...
MK

PELIK Setiap Hari Nenek Ini Pegang Pengering Rambut Ditepi Jalan, Puncanya Buat Ramai TAKUT !!!

PELIK Setiap Hari Nenek Ini Pegang Pengering Rambut Ditepi Jalan, Puncanya Buat Ramai TAKUT !!! | Seorang warga emas berumur 67 tahun, Jean Brooks, mendakwa bahawa beliau mampu menakutkan pengguna jalan raya yang memandu dengan laju di sebuah jalan di Nottingham. Apa yang lawaknya, pengguna jalan raya menyangka bahawa pengering rambutnya itu merupakan alat perangkap had laju!

Jean sebenarnya bimbang kerana kenderaan sering dipandu dengan laju secara melulu di hadapan rumahnya tanpa mengutamakan perihal keselamatan.

Jean berdiri di depan rumahnya sambil menghalakan `perangkap laju’ yang ke arah pemandu. Taktik itu ternyata berjaya menakutkan pemandu apabila mereka akan memperlahankan kenderaan sebaik sahaja melihat ‘perangkap had laju’ tersebut.

Jean yang menggayakan pengering rambutnya seperti alat perangkap had laju

Menurut jiran Jean, mereka melihat perubahan yang amat memberangsangkan terhadap tahap kelajuan trafik di kawasan kejiranan mereka semenjak Jean berdiri di tepi pagar lamannya sambil memegang perangkap had laju palsu tersebut.

Masalah trafik di sini boleh dikatakan agak teruk. Para remaja memandu motosikal beroda empat mereka dengan laju, malahan terdapat para ibu yang memandu dengan kelajuan 50 ke 60 batu per jam kerana lewat menghantar anak ke sekolah.

“Saya fikir jika saya menggunakan pengering rambut, berdiri di depan pagar  orang ramai pasti akan fikir bahawa saya gila. Saya masih ingat lagi ketika pemandu motosikal beroda empat melalui jalan tersebut, dan saya memegang pengering rambut saya sambil berteriak ‘Tiada masalah, semuanya tersimpan di sini.’ Sejak daripada hari itu, saya tidak pernah nampak lagi mereka”, cerita Jean.

Jean memutuskan untuk mengatasi pengguna jalan raya yang memandu dengan kelajuan melebih 50 batu per jam pada jalan yang hanya berkelajuan 30 batu per jam di Notthingham.

Terdapat juga laporan yang mengatakan Jean turut berhadapan dengan konfrontasi pengguna jalan raya yang marah akan tindakannya itu namun tiada apa yang mampu menggentarkan warga emas ini.

Pernah ada seorang lelaki yang berhenti memandu dan keluar daripada keretanya sambil bertanya “Apa yang kamu lakukan?”. Saya kemudian menjawab “Ini? Pengering rambut saya?”. Lelaki itu kelihatan terkejut dan tidak lagi berkata apa-apa selepas itu. “Tiada siapa yang mampu menakutkan saya kerana saya hanya takut akan api walaupun saya seorang perokok”, katanya.

Ekoran daripada tindakan Jean tersebut, jirannya, Ashley Mays, pula telah merancang untuk meletakkan kamera perangkap laju palsu bagi membantu usaha Jean untuk mengurangkan masalah pemanduan melulu.

Menurutnya, berlaku perubahan yang sangat memberangsangkan. Tiada lagi motosikal beroda empat, tiada aliran trafik laju yang tidak terkawal.

Semuanya kerana sebuah pengering rambut! Beliau juga bercadang untuk meletakkan kotak kuning pada sebuah tiang seakan akan kotak perangkap had laju selepas melihat sendiri impak besar terhadap usaha seperti itu.

Sumber : the sun

P.S. 1 – Murid Kanan Bruce Lee Akhirnya Dedah Cerita Sebenar Dato’ Meor Tumpaskan Bruce Lee !!!
P.S. 2 – 3 Pulau Ini Muncul Semula Setelah Hilang 10 Tahun Semasa Tsunami 2004, Lihat Apa Yang Ditemui Di Pulau Itu Pasti MEMERANJATKAN !!!
P.S. 3 – Ini Tips Paling Mudah Check Harga Flight Murah, Confirm Senang Nak Rancang Holiday !!!
P.S. 4 – Selfie Ini Nampak Biasa Bila Sekali Pandang. Tunggu Sehingga Anda Lihat Kali Kedua !!!
P.S. 5 – Ayah Orang Kaya No.1 Malaysia, Tapi Pekerjaan Anaknya Bakal Buat Anda TERKEJUT !!!

The post PELIK Setiap Hari Nenek Ini Pegang Pengering Rambut Ditepi Jalan, Puncanya Buat Ramai TAKUT !!! appeared first on MALAYSIA KINII.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.